همشهری آنلاین: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تعویق دوماهه اعزام به خدمت و مرخصی اضطراری سربازان ساکن در مناطق سیل‌زده خبر داد.

سيل سرباز

به گزارش مهر، سردار موسی کمالی درباره تصمیمات ستاد کل نیروهای مسلح در مورد سربازان مناطق سیل‌زده و مشمولان در آستانه اعزام به سربازی، اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران که منجر به وارد شدن خسارات‌های سنگین به خانه‌ها و مزارع مردم این مناطق شد و همچنین در اجرای فرامین مقام معظم رهبری تصمیماتی در خصوص نحوه سربازی و اعزام به سربازی مشمولان ساکن در این مناطق اتخاذ شد.

وی افزود: بر این اساس، اعزام مشمولان سربازی مناطق سیل‌زده در آق‌قلا، گمیشان، آزادشهر، بندر ترکمن، سیمرغ، میانرود، بهشهر، سوادکوه شمالی، نکا و… با دو ماه تعویق انجام خواهد شد و مشمولانی که می‌بایست در تاریخ ۱۹ فروردین و اول و ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به سربازی اعزام شوند، موعد اعزام‌شان متعاقباً اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به سازمان وظیفه عمومی ناجا این اختیار داده شد تا اعزام مشمولان دیگر شهرستان‌های سیل‌زده را که با مشکل مواجه هستند، به تعویق بیندازد.

کمالی در مورد سربازان در حال خدمت ساکن در مناطق زلزله‌زده گفت: سربازان این مناطق که در دیگر استان‌ها مشغول خدمت هستند به مدت یک ماه مرخصی اضطراری دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره سربازانی که ساکنان شهرهایی هستند که خسارات جدی به آن وارد نشده نیز گفت: این افراد حداکثر یک هفته مرخصی دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در مناطق سیل‌زده که در حال کمک به مردم هستند، با تشخیص یگان و پس از پایان مأموریت‌شان یک ماه مرخصی اضطراری دریافت خواهند کرد.

کد خبر 435402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha