یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خرید تشک کار مهمی است و برای سال‌ها سلامتی و کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

راهنمای خرید تشک مناسب برای یک خواب آسوده
در حالیکه تولیدکنندگان تشک، ویژگی‌ها و مزایای انواع تشک‌های لاتکس و فنری و مموری فوم را در مقابل هم تبلیغ می‌کنند، تشخیص تشک مناسب کار دشواری است. به هر حال خرید تشک کار مهمی است و برای سال ها سلامتی و کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با وجود اینکه هیچ راه علمی برای خرید تشک وجود ندارد که بتوانید بطور ۱۰۰% مطمئن شوید که کدام تشک بهترین گزینه است، اما نباید این انتخاب را به حدس و گمان واگذار کرد. خرید تشک مناسب زمان می برد. اگر این ۱۳ نکته را که در ادامه می آید، در خرید تشک خود مورد توجه قرار دهید، خواهید دید که انتخاب بهتری خواهید داشت.

  • مراحل دوازده گانه ما را دنبال کنید تا انتخابی مطالعه شده داشته باشید:

۱- تشخیص این که تشک فعلی شما برای داشتن خوابی راحت مناسب نیست، نقطه آغاز تصمیم برای خرید تشک جدید است. در صورتیکه شما در یک اتاق هتل و یا منزل یک دوست می توانید بهتر بخوابید، اگر بیش از یک بار در هفته برای شما اتفاق می افتد که صبح، خسته و همراه با درد و کوفتگی از خواب بیدار شوید، و یا اگر تشک شما به نظر موج دار یا افتاده می رسد، زمان آن رسیده است که برای خرید تشک نو اقدام کنید.

۲- ابتدا اندازه تشک خود را انتخاب کنید. در صورتیکه شریک خواب دارید و یا قد شما بلندتر از حد میانگین است، احتمالا شما حداقل شبی را تجربه کرده اید که برای راحت خوابیدن دست و پا می زده اید. تشک خود را برای افرادی که قرار است روی آن بخوابند و برای اتاقی که قرار است تخت شما آنجا قرار بگیرد اندازه گیری کنید.

۳- اگر بیماری و یا مشکل خاصی در ارتباط با سلامتی خود دارید که بر خواب شما اثر گذار است، قبل از خرید تشک جدید، با پزشک خود مشورت کنید. فراموش نکنید که برخلاف تصور عمومی تشک سفت ضرورتا بیشترین حمایت را از بدن شما فراهم نمی کند.

۴- از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید. وبسایت تولیدکننده های تشک را ببینید و هرچه می توانید نظرها و نقدهای نوشته شده در آن ها را بخوانید. قبل از رفتن به مغازه هر قدر می توانید اطلاعات بیشتر در مورد خرید تشک بدست آورید. اما هشیار باشید که همه مطالبی که در فضای مجازی می خوانید صحیح نیستند و برخی از آنها می توانند شما را سردرگم کنند.

خرید تشک خوب و مناسب در 12 مرحله

۵- بودجه خود را مشخص کنید. خرید تشک مانند خرید خودرو است، قیمت انواع مختلف آن می تواند خیلی متفاوت باشد. تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید هزینه کنید و تحقیقات خود را در محدوده آن قیمت ها متمرکز کنید. شما از گزینه های متعددی که برای هر بودجه ای وجود دارد متعجب خواهید شد.  

۶- تشک ارزان نخرید. به خرید تشک خود به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. خرید تشک خوب می تواند اثر زیادی در حفظ سلامتی شما داشته باشد. به علاوه داشتن خوابی آرامش بخش برای فعالیت های روزانه به شما انرژی می دهد. فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی علت نیست.

۷- برای خرید تشک وقت کافی اختصاص دهید. ما باور داریم که خرید تشک باید بیشتر از خرید پیتزا طول بکشد! اگر پیتزای بدی سفارش دهید ممکن است یک شب اذیت شوید، اما تشک نامناسب برای سال ها می تواند سلامتی و کیفیت خواب شما را مختل کند.  

۸- تشک های مختلف را تست کنید. زمانی که شما قصد خرید یک گوشی تلفن همراه را دارید آن را در دست خود می گیرید، کلید های آن را فشار می دهید و برنامه های آن را مرور می کنید و قبل از تصمیم نهایی، شما این کار را برای گوشی های مختلفی انجام می دهید. خرید تشک نیز تفاوتی از این جهت ندارد. درک تفاوت بین تشک های مختلف به این معنی است که باید روی آنها در پوزیشن های مختلف دراز بکشید. اغلب فروشگاه های کالای خواب این اجازه را به شما می دهند که تشک هایشان را امتحان کنید.

۹- عجله نکنید. بدن شما برای اینکه هر یک از تشک ها را حس کند و بتواند با هم مقایسه کند به زمان نیاز دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند که تشکی را که از ابتدا حس خوبی به شما نمی دهد، بلافاصله کنار بگذارید اما روی تشکی که حس خوبی به شما می دهد، حداقل ۱۵ دقیقه دراز بکشید. هنگامی که روی تشک دراز کشیده اید، روی زمینه هایی که روی تشک فعلی خود احساس ناراحتی داشتید تمرکز کنید.

۱۰- در مورد مواد تشکیل دهنده تشک صحبت کنید. بعضی ها حمایت مجلل تشک های فنری را ترجیح می دهند، درحالیکه برخی دیگر انعطاف پذیری لاتکس را دوست دارند. درحالی که روی تشک دراز کشیده اید در مورد مواد تشکیل دهنده آن و چگونگی کارکرد آن ها سوال کنید. برخی از تشک ها دارای موادی هستند که ویژگی های خاصی ارائه می دهند که ممکن است برای شما مهم باشد. به علاوه صحبت در مورد مشخصات تشک به شما کمک می کند زمان بیشتری را روی تشک دراز بکشید.

۱۱- از فروشگاه های مختلف بازدید کنید. فروشگاه های زنجیره ای ممکن است تبلیغات بسیاری داشته باشند اما معمولا خیلی شلوغ هستند و شاید امکان پیدا کردن یک کارشناس فروش مجرب در آنها سخت باشد. شما در فروشگاه های مخصوص کالای خواب راحت تر می توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. بخصوص اگر این فروشگاه ها نمایندگی فروش شرکت تولید کننده باشند. خرید تشک از نمایندگی ها احتمال خرید کالای تقلبی را نیز به حداقل می رساند.

۱۲- به شرایط گارانتی و تعویض تشک توجه کنید. قبل از خرید تشک، شرایط گارانتی ارائه شده توسط تولید کننده و فروشنده تشک را به دقت بررسی کنید.

گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 435373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha