جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: با انتشار آمار مثبت از وضعیت اقتصادی آمریکا، بورس‌های جهانی بار دیگر بر مدار صعودی قرار گرفتند.

بورس جهان

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: شاخص ام اس سی آی بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ۰.۳ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد که در این بین نماد گروه تکنولوژی با افزایش ۰.۵ درصدی رکورددار بود. در ژاپن شاخص نیکی ۲۲۵ بورس توکیو ۰.۲ درصد عقب نشست.

در آمریکا صعود شاخص‌های بورسی از این هم چشمگیرتر بود به گونه‌ای که شاخص اس اند پی ۵۰۰ با جهش ۱.۰۹ درصدی و شاخص نزدک کامپوزیت با افزایش ۱.۴۲ درصدی به کار خود خاتمه دادند. نماد شرکت اپل با رشد ۳.۷ درصدی خود یکی از اصلی‌ترین پرچمداران روند صعودی امروز بورس وال استریت بود.

سوئیشیرو مونجی، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه دایوا سکیوریتیز گفت: فکر می‌کنم خوش‌بینی در بخش تکنولوژی، بزرگ‌ترین محرک حال حاضر بازارهای بورسی است. این نشان می‌دهد که به عقیده معامله‌گران، چین و آمریکا در نهایت با یکدیگر بر سر مسائل تجاری به توافق خواهند رسید.

قرار است این هفته یک هیأت آمریکایی به سرپرستی استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری و رابرت لی وایزر - وزیر بازرگانی آمریکا برای گفت‌وگو با طرف چینی راهی پکن شود.

دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرده است که در صورت نرسیدن به توافق تجاری، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه‌های ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد.

کد خبر 435264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha