همشهری آنلاین: سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشت و تاکید معظم‌له بر تقویت توان بازدارندگی ایران، از جمله مهم‌ترین محورهایی بود که در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت.

بازتان سخنان رهبر انقلاب در رسانه های منطقه و جهان

 پایگاه شبکه خبری 'الجزیره' قطر با پرداختن به محورهای دفاعی در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت که ایران برنامه موشکی خود را به منظور بازدارندگی ادامه خواهد داد.

الجزیره همچنین نوشت: آیت الله خامنه‌ای توان دفاعی ایران را از بسیاری از کشورهای منطقه برتر می‌داند که باعث شده هیچ کشوری جرات حمله به ایران را نداشته باشد.

شبکه خبری 'راشا تودی' نیز با پوشش ویدئویی سخنرانی آیت الله خامنه‌ای در پایگاه خود به نقل از ایشان نوشت، ایران این توانایی را دارد تا هر پایگاه نظامی را در منطقه مورد هدف قرار دهد.
راشا تودی به موضوع عربستان در سخنرانی آیت الله خامنه ای هم اشاره کرد و بخش هایی از سخنان انتقادآمیز ایشان در باره عربستان را بازتاب داد.

خبرگزاری 'آناتولی' ترکیه هم به موضوع پرونده هسته ای در سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی پرداخت و به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت، طرف های اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای تلاش کافی را برای حفظ برجام انجام ندادند و سازوکار مالی پیشنهادی از سوی آنان کافی نبوده و می توان آن را یک شوخی تلخ به حساب آورد که هیچ معنایی ندارد.

آناتولی همچنین به موضوع حمله تروریستی به دو مسجد نیوزیلند در سخنان رهبری اشاره کرد، جایی که رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از رسانه های غربی گفتند که ما شاهد رفتاری دوگانه از سوی آنان بودیم و این رسانه ها به جای تروریستی خواندن حمله نیوزیلند، از آن به عنوان هجوم مسلحانه یاد کردند.

پایگاه شبکه خبری 'سی ان ان' نیز به نقل از رهبر انقلاب نوشت که از تحریم ها باید به عنوان یک فرصت برای پیشرفت کشور و کم کردن اتکا به منابع طبیعی استفاده کرد.
سی ان ان با پوشش بخش دیگری از سخنرانی رهبری نوشت، سال گذشته دشمنان برای ملت ایران نقشه های بسیاری در نظر داشتند ولی ایرانیان با پاسخ قوی و مقتدرانه خود مانع از تحقق آنها شدند.

سی ان ان به عدم نگرانی رهبر انقلاب از بلندپروازی های موشکی و هسته ای عربستان سعودی هم اشاره کرد و به نقل از رهبر انقلاب نوشت که ما از ساخت مراکز هسته ای و موشکی برای حکومت سعودی ناراحت نمی شویم زیرا این مراکز در آینده نه چندان دور به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد. ایرنا

کد خبر 435251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha