همشهری آنلاین جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ۱۳۰ هزار نیروی پلیس و ۱۵ هزار گشت راهور به همراه ۲۵ هزار پلیس افتخاری، ایمنی سفرها، امنیت عمومی و نظم کشور را در ایام نوروز برقرار می‌کنند.

۲۵ هزار گشت راهور و ۱۵۵ هزار پلیس در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی،در حاشیه معرفی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران استان قزوین گفت: با تمهیدات انجام شده توسط نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی آماده میزبانی از مسافران هستیم.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات همه جانبه در شرایط خاص است و با دانش انباشته و تجربه خود در سال‌های گذشته و همکاری دستگاه‌ها برنامه ریزی کرده تا در سال جدید متفاوت از قبل خدمت رسانی کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: با برگزاری شورای ترافیک و شورای حمل و نقل امکانات بیشتری وارد عرصه شده و برای ایام تعطیلات نوروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی پلیس به کار گرفته شده که ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها در بخش ترافیکی بر آمد و شد مسافران نظارت می‌کنند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار گشت پلیس راهور در سراسر کشور امسال در طرح نوروزی کار نظارت بر تردد خودروها را بر عهده دارند که برای تقویت نیروی لجستیکی بیش از ۱۳۰۰ خودرو از دستگاه‌های دیگر امانت گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ پایگاه ثابت و سیار نیروهای امدادی اعم از جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، پلیس راه پیش بینی شده که ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: همچنین در تعطیلات نوروزی ۱۳۰ هزار نیروی پلیس برای گشت نوروزی در داخل شهرها برای برقراری امنیت شهرها و ۲۵ هزار نفر گشت محله محور با پلیس افتخاری برای امنیت محلات پیش بینی شده است که حافظ مال مردم باشند وی بیان کرد: در همه توقف گاه‌های شهری و خارج شهری پلیس در کنار مردم است تا با آرامش خاطر مسافرت کنند.

سلیمانی تصریح کرد: امسال در هفته اول تعطیلات نوروزی شاهد تغییرات جوی هستیم و بارش‌ها تداوم خواهد داشت لذا انتظار داریم مردم به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا سفری به یاد ماندنی برای هموطنان شکل بگیرد.

توجه کردن مردم به توصیه های نیروی انتظامی،نورورزی بدون حادثه بر جای خواهد گذاشت

وی اظهار کرد: پلیس در همه جا حضور فعال دارد و با کمک رسانه‌ها ضمن اطلاع رسانی مناسب در خدمت مردم هستیم و اگر همراهی مردم جدی باشد و به توصیه‌های پلیس توجه شود این ایام بدون حادثه سپری خواهد شد و شهروندان تا آخر تعطیلات با شادی و روحیه مضاعف در خدمت خانواده و کشور خواهند بود.

سلیمانی در ادامه در خصوص اولویت‌های پلیس در سال آینده گفت: چند کار امسال رونمایی شد و دست افزارهای هوشمند به گشت‌های پلیس اضافه شد که اطلاعات مورد نیاز در اختیار مأموران قرار می‌گیرد که به بانک‌ها متصل است و شناسنامه خودروها در اختیار قرار دارد تا بسرعت اعمال قانون شود.

وی افزود: با کسانی که با رفتار پرخطر خود موجب صدمه زدن به دیگران شوند برخورد قانونی خواهیم کرد و از تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی جلوگیری خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: همه خودروهای پلیس به ردیاب و جی پی اس مجهز شده تا هر حادثه‌ای که رخ داد بدانیم نزدیک‌ترین گشت کجاست تا مأموریت‌ها تسریع شود.

وی در ادامه گفت: برای کنترل رفتارهای پلیس با مردم و بالعکس امسال ۶۰۰۰ دست لباس دوربین دار در میان مأموران پلیسی که با مردم سرو کار دارند از جمله پلیس راهور و گشت انتظامی توزیع شده که هم رفتار مردم و هم پلیس مستند سازی خواهد شد که قابل استناد و برنامه ریزی است.

سلیمانی اضافه کرد: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و امضای موافقت نامه تلاش می‌شود تا پلیس امسال نقش پر رنگ تری در جامعه داشته باشد و خدمت رسانی کند.

کد خبر 435101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha