همشهری‌آنلاین: شهردار تهران صبح یک‌شنبه ۲۶ اسفند برای ارائه دوفوریت لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۷ به شورای شهر تهران رفت و از تحقق ۸۲ درصدی منابع شهرداری در سال ۹۷ خبر داد.

حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در صد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرد و دوفوریت لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۷ را برای رای‌گیری به شورای شهر آورد.

او گفت: در سرجمع بودجه هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: در واقع در اصلاحیه جا به جایی صورت گرفته که این موضوع در بند ۱۲ ذیل ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها پیشنهاد شده است و برای جبران رفع کسری برخی از ردیف های بودجه مصوب واحدهای اجرایی، از محل کاهش اعتبارات سایر ردیف های تامین نشده در بودجه ۹۷ پیشنهاد شده است.

شهردار تهران در توضیح موارد کمک عنوان کرد: در واقع در اصلاحیه پیشنهادی موارد کمک به جبران هزینه شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان بازنشستگی عنوان شده که محل آن از جا به جایی اعتبارات در دو ردیف تملک دارایی هاست. البته در سال آینده بدین منظور باید از شورا مجوز اخذ شود.

او توضیحاتی را در خصوص درآمدها و منابع محقق شده ارائه کرد و گفت: ۹۴ درصد بودجه نقد به مبلغ ۱۲۶ هزار و ۴۷ میلیارد ریال محقق شده و همین طور در بودجه غیرنقد ۴۲ درصد تحقق و قریب به ۱۷ هزار و ۷۲ میلیارد ریال بودجه محقق شده داریم. همچنین، براساس آماری که شب گذشته به من ارائه شد ۸۲ درصد منابع مصوب سال ۹۷ محقق شده که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

حناچی با بیان این‌که در سالی که گذشت همکاری موثر و قابل تقدیری بین شهردرای و شورای شهر در فرایند تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران و فرایند بررسی بودجه سال ۹۸ اتفاق افتاد، اضافه کرد: همچنین نمایندگان محترم شورا ۲۹۸ تذکر به شهرداری ارائه کردند که از این میان ۲۶۹ تذکر کارشناسی و پاسخ داده شده و ۲۹ تذکر دیگر در حال پیگیری است.

شهردار تهران ادامه داد: خبر خوش آخر سال این است که آلودگی هوا در پایتخت به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است، اگرچه امسال شاهد افزایش نزولات جوی بودیم، اما همه این کاهش آلودگی به نزولات جوی برنمی گرددد بلکه مقایسه نقط به نقطه ساعات پیک در سال جاری و سال های گذشته تغییرات معناداری را در کاهش آلودگی هوا نشان می‌دهد.

به گفته حناچی مجهز شدن دوربین‌ها برای بررسی معاینه فنی و کنترل دقیق معاینه فنی خودورها از جمله عوامل موثر در بحث کاهش آلودگی هوا بوده است.

شهردار تهران همچنین به افتتاح خطوط ۶ و ۷ مترو اشاره و عنوان کرد: خط ۶ در نیمه دوم فروردین افتتاح می‌شود و بخشی از خط ۷ نیز دیروز به بهره برداری رسید.

حناچی یکی از تصمیم‌های بزرگ شورای شهر در سال ۹۷ را لغو مصوبه برج باغ و حفظ باغات دانست و گفت: توقف برج باغ ها تحت تاثیر پروژه های باقی مانده قرار گرفت، اما شورا خود را از منابع مالی محروم کرد و تصمیم بزرگی گرفت که این تصمیم باقی الصالحات است. شورا لایحه شهرداری در این خصوص را به تصویب رساند و امیدواریم مصوبه در شورای عالی معماری و شهرسازی هم تصویب شود.

او در پایان به بهره‌برداری هزار و ۲۵۰ هکتار از فضای سبز جنگل کاری شده اشاره و عنوان کرد: برای مردم در سال ۹۸ سالی بهتر را آرزو می‌کنم.

دوفوریت لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۷ با ۱۱ رای موافق و ۵ رای مخالف به تصویب رسید.

کد خبر 434951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز