همشهری آنلاین: یک زوج عاشق فوتبال در فرانسه که می‌خواستند نام پسر پنج ماهه‌شان را «گریزمان ام‌باپه» بگذارند، به حکم دادگاه ناچار شدند نامی دیگر برای او انتخاب کنند.

كيليان امباپه و آنتوان گريزمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس پرس، قاضی خانواده شهر بریو لاگایارد در مرکز فرانسه به این پدر و مادر اجازه نداد نام دو مهاجم تیم ملی قهرمان جهان را روی پسر خود بگذارند. به این ترتیب، آنها اسم دنی نو را برای فرزند خود انتخاب کردند. استدلال قاضی خانواده شورای شهر بریو لاگایارد این بود که استفاده از نام کوچک ستاره‌های تیم‌های باشگاهی اتلتیکومادرید و پاریسن‌ژرمن «خلاف منافع کودک» است.

خانواده‌های فرانسوی تا سال ۱۹۹۳ مجبور بودند نام کوچک فرزندان خود را از روی یک فهرست تاییدشده انتخاب کنند. با این حال، مقام‌های محلی ترجیح می‌دهند در مواردی که نام انتخاب‌شده را برای کودک مناسب ندادند، پدرها و مادرها را به مراجع رسمی معرفی کنند. از جمله نام‌هایی که در سال‌های اخیر نمی‌توان در فرانسه روی بچه گذاشت، «جهاد» است.

پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، علاقه مردم این کشور به نام‌هایی چون کیلیان ام‌باپه و آنتوان گریزمان به شدت افزایش یافت. هر چند مورد عجیب استفاده از گریزمان ام‌باپه هم در نهایت به نتیجه نرسید.

کد خبر 434942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha