همشهری آنلاین: مدیرکل دامپزشکی کردستان هرگونه ارتباط مسمومیت‌های اخیر شهر قروه با مصرف گوشت را تکذیب کرد.

چگونه گوشت و مرغ یخ زده را رفع انجماد کنیم؟

به گزارش ایسنا، مجتبی ورمقانی روز شنبه در جلسه تنظیم بازار که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شایعه گسترده‌ای روز گذشته در فضای مجازی مطرح شده بود که علت مسمومیت اخیر شماری از مردم قروه را به دلیل مصرف گوشت منجمد عنوان کرده بود.

وی افزود: در چند ماه اخیر بیش از هزار تُن گوشت تنظیم بازاری در استان کردستان توزیع شده که از مرحله تولید تا توزیع، تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قرار داشته است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد: اگر در گذشته موارد مشکوکی هم وجود داشته است، قبل از توزیع در بازار توسط نیروهای اداره کل دامپزشکی ضبط و اجازه توزیع در بازار نداده نشده است.

وی ادامه داد: ارتباط معناداری بین افرادی که در شهر قروه دچار مسمومیت ویروسی شده‌اند با مصرف گوشت تنظیم بازاری وجود ندارد چون حتی افرادی که گوشت مصرف نکرده‌اند هم دچار این بیماری شده‌اند.

ورمقانی اعلام کرد: از گوشتی که در شهر قروه توزیع شده بالغ بر ۱۵ تُن در استان کردستان توزیع شده است و در سایر شهرهای استان هیچکس با مصرف آن دچار مشکل نشده است.

وی تصریح کرد: اگر عامل این بیماری، ویروسی باشد در اثر پخت و پز، اثرگذاری خود را از دست می‌دهد و فعالیتی نخواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته و قبل از توزیع گوشت تنظیم بازاری و مسمومیت مردم شهر قروه، از یک محموله از این گوشت‌ها آزمایش گرفته شده که هیچ نوع بار میکروبی نداشت.

وی یادآور شد: همچنین بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ تُن از این نوع گوشت نیز در کشور توزیع شده اما هیچ موردی از مسمومیت با آن تاکنون گزارش نشده است.

کد خبر 434926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha