همشهری آنلاین : دادگاه مربوط به دعوی قانونی اپل و کوالکام رای خود را صادر کرده است. طبق رای دادگاه اپل باید غرامتی ۳۱ میلیون دلاری به کوالکام بپردازد.

اپل محكوم به پرداخت غرامت ۳۱ میلیون دلاری به کوالکام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، طبق رأی دادگاه اپل باید ۳۱ میلیون دلار خسارت برای نقض حقوق ثبت اختراع فناوری‌های کوالکام به این شرکت بپردازد. این فناوری‌ها سبب می‌شوند آیفون سریع به اینترنت متصل شود و عمر باتری دستگاه نیز طولانی شود.

دادگاه فدرال سن دیگو پس از یک محاکمه دو هفته‌ای این رأی را اعلام کرده است.فرایند محاکمه بخشی از دعوی قانونی اپل و کوالکام درباره برخی فناوری‌هایی است که برای فعال سازی ویژگی‌های کلیدی در موبایل و دستگاه‌های هوشمند دیگر به کار می‌رود.

البته محاکمه‌ای که ماه دیگر برگزار می‌شود بسیار بزرگ‌تر است و مشخص می‌کند آیا اپل باید برای استفاده از فناوری‌های دیگر که در آیفون استفاده شده به کوالکام غرامت پرداخت کند یا خیر.

به‌هرحال در دادگاهی که تمام شد هیئت ژوری به این نتیجه رسید که اپل باید برای استفاده از ۳ حق امتیاز اختراع کوالکام به ازای هر دستگاه آیفون ۱.۴۱ دلار خسارت پرداخت کند. این غرامت مربوط به شکایتی است که کوالکام در ۶جولای ۲۰۱۷ ثبت کرده و به حق امتیاز استفاده از فناوری‌های استفاده شده در آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس را در بر می‌گیرد.

کد خبر 434841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز