همشهری‌آنلاین: معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با نزدیک شدن به ایام عید و سال جدید، اقدام به برگزاری برنامه آوای سرزمین من در ۱۶ ایستگاه مترو کرد.

آواي سرزمين من، مترو

احسان بیسادی، معاون فرهنگی مترو تهران با اشاره به این خبر گفت:‌ ۱۲ گروه در ۱۶ ایستگاه از اقوام مختلف ایران در ایستگاه‌های پرتردد موسیقی اقوام و نواحی را اجرا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بیسادی در ادامه با اشاره به اهداف این برنامه گفت: برای فراهم کردن لحظاتی شاد برای مسافران مترو تهران، گروه‌های موسیقی از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، گیلان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان، بوشهر، مازندران، تهران و هرمزگان در ایستگاه‌های منتخب مترو به اجرا می‌پردازند.

او با اشاره به سابقه برگزاری این برنامه اظهارکرد: این برنامه برای سومین سال پیاپی در روزهای پایانی سال و در طرح استقبال از بهار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار می‌شود.

بیسادی در ادامه با اشاره به ایستگاه‌های محل برگزاری این برنامه گفت: در حال حاضر ۱۶ ایستگاه مترو تجریش، شهید بهشتی، قلهک، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، ارم سبز، شوش، راه‌آهن، میدان جهاد، میدان آزادی و تئاترشهر، ابن سینا، شهرک اکباتان، علم و صنعت و پیروزی میزبان مسافران شهر زیرزمینی در اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف هستند.

بر اساس اعلام شهرداری تهران مجموعه اجراهای موسیقی «آوای سرزمین من» که از روز ۲۲ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد.

هر روز در یک نوبت، عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برای مسافران مترو تهران به اجرای موسیقی و حرکات آئینی بپردازند که در ۸۱ اجرای ۱۵۰ دقیقه‌ای و در مجموع ۱۲ هزار و ۱۵۰ دقیقه مدت زمان اجرای « آوای سرزمین من» خواهد بود. همچنین برای فضاسازی محیطی معاونت فرهنگی مترو اقدام به طراحی و نصب بنرهای فرهنگی با عنوان «شعر و شکوفه» و با موضوع نوروز و راه اندازی و ساخت ۱۸ سازه حجمی با موضوعات متنوع در سالن ایستگاه‌های منتخب کرده است.

کد خبر 434835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز