شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: نگهداری از منابع محیط زیستی و طبیعی کشور نیازمند مشارکت، همراهی و محیط‌بانی همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران است.

محيط‌بان

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: تا زمانی که باور کمک و حمایت از محیط زیست در مردم ایجاد نشود، نمی‌توانیم در حفظ و نگه‌داری از سرمایه‌های طبیعی و زیستی کشور موفق باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پشتیبانی و حمایت از محیط‌بانان در محیط زیست افزایش یافته و در نتیجه آن، امسال دست‌اندازی متخلفان به مناطق حفاظت شده چهارگانه کشور کمتر و برخورد و دستگیری متخلفان ۷ درصد بیشتر شد.

وی به حفاظت و نظارت هوشمند در مناطق تحت پوشش محیط زیست اشاره کرد و گفت: کاهش درگیری، تلفات و جان باختن محیط‌بانان و متخلفان، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

محبت‌خانی ادامه داد: منحصر کردن فعالیت‌های محیط زیست به حوزه شکاربانی، باور اشتباه و غلطی در کشور است که باید اصلاح شده و با روش‌های مختلف از مردم در کمک به حفظ همه سرمایه‌های محیط زیستی استفاده شود.

وی همچنین به یکی از رویکردهای سازمان مبنی بر مشارکت‌دهی مردم در حفظ و حراست از محیط زیست اشاره کرد و گفت: پروژه یک ساعت با محیط‌بان در سال‌های اخیر رشد محسوسی داشته به نحوی که پارسال حضور محیط‌بانان در مدارس برای آموزش به دانش‌آموزان ۱۳۴ درصد بیشتر شد.

وی همچنین با اشاره به روز شهید اظهار داشت: بر اساس گردآوری آمار و مستندات موجود، تاکنون ۱۳۸ محیط‌بان در راه حفظ محیط زیست کشور و در درگیری با متخلفان به شهادت رسیدند.

در این مراسم از زحمات امیر عبدوس مدیرکل پیشین اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در مدت ۱۷ ماه و هفت روز خدمت بر این مسند تقدیر و محمدرضا کنعانی به عنوان مدیر کل جدید این اداره در گلستان معرفی شد.

عبدوس نیز با حکم معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان سمنان شد.

استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۶۲ هزار هکتار زمین‌های مستحدث (زمین‌هایی که در نتیجه پایین رفتن آب دریا و دریاچه‌ها یا خشک شدن تالاب‌ها ایجاد می‌شود) و موات (املاکی که فاقد ساختمان و تاسیسات باشد و سابقه عمران و آبادی و یا باغ و کشاورزی ندارد) و ۲۰ هزار هکتار ساحل است که بخشی از این عرصه‌ها به صورت ویژه زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کد خبر 434832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز