شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار ماه پس از نمایش در شبکه نتفلیکس و دیده شدن در سراسر جهان، تصاویر واقعی مربوط به انفجار قطار در ایالت کبک از فیلم سینمایی «جعبه پرنده» حذف می‌شود.

ساندرا بولاك در فيلم جعبه پرنده محصول نتفليكس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در فاجعه خروج قطار باری از ریل و انفجار آن در سال ۲۰۱۳ در یکی از شهرهای ایالت کبک ۴۷ شهروند کانادایی نفر کشته شدند و سازندگان فیلم تحسین‌شده و موفق «جعبه پرنده» از تصاویر مستند و واقعی این فاجعه در فیلم خود استفاده کردند اما شدت انتقادها به جایی رسید که حالا مدیران نتفلکیس از تدوین دوباره «جعبه پرنده» و حذف آن تصاویر دردناک خبر داده‌اند.

نتفلیکس اوایل سال جاری میلادی از حذف تصاویر فاجعه موسوم به قطار لاک-مگانتیک خودداری کرده بود. با این حال، انتقادها چنان افزایش یافت که مدیران شبکه و سازندگان «جعبه پرنده» تصمیم گرفتند به بازماندگان قربانیان آن حادثه احترام بگذارند و تصاویر واقعی آن ماجرا را حذف کنند. هر چند حالا دیگر چهار ماه از نمایش عمومی فیلم در دنیا گذشته و بسیاری از مردم آن را با همان تصاویر دردناک دیده‌اند.

خانم ناتالی روی، وزیر فرهنگ و ارتباطات ایالت کبک کانادا ژانویه امسال در یک نامه از مدیران نتفلیکس خواسته بودند تصاویر مستند فاجعه لاک-مگانتیک را از «جعبه پرنده» حذف کنند. این فیلم داستانی پساآخرالزمانی دارد و درباره شهری است که شهروندانش با دیدن موجودهایی عجیب و غریب دست به خودکشی می‌زنند. ساندرا بولاک نقش اصلی «جعبه پرنده» را بازی کرده و سوزان بیر کارگردان آن است.

کد خبر 434828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha