همشهری آنلاین: سینمای آمریکا که سال ۲۰۱۸ فقط ۱۵۰ میلیون دلار تا رسیدن به گیشه ۱۲ میلیارد دلاری فاصله داشت، امسال می‌تواند برای نخستین بار به این رکورد برسد.

شيرشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، کارشناسان بازار در هالیوود بر این باورند که موفقیت بلاک‌باسترها در سه ماه ابتدایی ۲۰۱۹ راه را برای رسیدن به رکورد ۱۲ میلیارد دلار و فراتر از آن در پایان سال هموار کرده است. همه این خوشبینی‌ها به لطف فروش خیره‌کننده «کاپیتان مارول» به دست آمده است؛ فیلمی ابرقهرمانی که در سه روز اول ۴۵۵ میلیون دلار در دنیا (شامل ۱۵۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی) فروخت.

از آنجا که مجموع درآمد سینماهای آمریکا و کانادا از بلیت‌فروشی در دو ماه اول سال حدود ۲۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته شده، انتظار می‌رود با ادامه یافتن این روند در ماه‌های آینده رکوردشکنی دور از دسترس نباشد. درآمد سینماها در هفته اول مارس نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۸ هم حدود ۵۰ درصد بیشتر بوده که نشان می‌دهد امیدواری کارشناسان برای رسیدن به رقم ۱۲ میلیارد دلار یا فراتر از آن چندان دور از ذهن نیست.

«انتقام‌جویان: پایان بازی»، «شیرشاه» و «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود ۹» ساخته جی‌جی آبرامز فیلم‌هایی هستند که در حدود ۱۰ ماه مانده تا پایان ۲۰۱۹ روی پرده می‌روند و هر کدام می‌توانند لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کنند. پیش‌تر کارشناسان برای «کاپیتان مارول» یک افتتاحیه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده بودند که عملکرد فیلم ۲۰ درصد بهتر بود و همه را به آینده امیدوار کرد.

گیشه بسیار خوب «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ هر نوع مقایسه و پیش‌بینی را در سال ۲۰۱۹ بسیار سخت کرده بود. تا اینکه «کاپیتان مارول» هفته گذشته اکران شد و پایانی بسیار خوش برای سه ماه ابتدایی ۲۰۱۹ رقم زد. به این ترتیب، ثبت رکورد ۱۲ میلیارد دلاری با توجه به در صف اکران بودن چند فیلم پرامید دور از انتظار نیست.

کد خبر 434509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha