مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران بر لزوم هماهنگی پلیس و مدیریت شهری برای ساماندهی زیست شبانه در پایتخت تاکید کرد.

نشست حناچي و معاونان

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در بیست و دومین جلسه شورای معاونان شهرداری تهران به موضوع زیست شبانه در تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون هماهنگی‌های خوبی میان پلیس و شهرداری انجام شده‌است و باید بتوانیم بر اساس این هماهنگی‌ها ظرفیت زیست شبانه را فعال کنیم. در برخی نقاط تهران مثل دربند چه بخواهیم و چه نخواهیم زیست شبانه وجود دارد، اما می‌توان با رسمیت دادن آن را ساماندهی کرد.

حضورش در جلسات هیأت دولت را برای شهرداری مغتنم دانست و گفت: در جلسات گذشته هیأت دولت موضوع نمایشگاه شهر آفتاب را مطرح کردم و خواستار حمایت دولت از آن شدم و این که برای این نمایشگاه به قیمت زمان خودش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و لازم است که دولت هماهنگی هایی را برای برگزاری نمایشگاه در آن مکان انجام دهد. 

او ادامه داد: آقای جهانگیری از این موضوع استقبال کردند و قرار شد در کمیته‌های تخصصی این موضوع مطرح شود. برای این که در این زمینه به نتیجه برسیم شاید لازم باشد اقداماتی انجام شود. درباره محوطه نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول نیز پیشنهادهایی وجود دارد که یکی از آن‌ها ایجاد یک بوستان عمومی در آن نقطه است.

شهردار تهران تصریح کرد: در جلسات هیأت دولت صحبت از قرار دادن محوطه کارخانه سیمان ری در لیست فروش مطرح بود که در این زمینه با آقای جهانگیری درباره ارزش این بنای تاریخی و لزوم حفظ آن صحبت کردم. آقای جهانگیری پیشنهاد داد که در آنجا موزه صنعت را تاسیس کنیم که توضیح دادم ظرفیت آن بخش، بسیار بیشتر از این است که تنها یک موزه در آنجا راه‌اندازی شود. نامه‌ای در این زمینه به دولت نوشته‌ام و خواستار واگذاری محوطه کارخانه سیمان ری به صورت ۹۰ ساله به شهرداری شدم تا بتوانیم یک طرح مناسب برای آن اجرا کنیم. 

شهردار تهران همچنین با اعلام این خبر که خط ۶ و ۷ مترو به زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: خط ۷ قبل از پایان سال افتتاح می‌شود و خط ۶ هم در نیمه دوم فروردین ماه با حضور رئیس‌جمهور به همراه تعداد دیگری از طرح های شهرداری افتتاح خواهد شد.

او در ادامه به اقدامات مدیریت شهری برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: آن روز برای شهرداری یک روز حساس است و تمام بخش‌های مسئول باید در آن روز در حالت آماده باش باشند.

شهردار تهران با تاکید بر این‌که در ایام نوروز هیچ کدام از موزه های تهران نباید تعطیل باشند، عنوان کرد: تمام بخش‌های زیر مجموعه شهرداری به نسبت کارشان باید برای نوروز برنامه داشته باشند و به گونه‌ای فعالیت کنند که مردم بتوانند از برنامه‌های نوروزی شهرداری بهره‌مند شوند.

حناچی در پایان از معاونت‌ها و بخش‌های زیر مجموعه شهرداری خواست که با توجه به منابع مالی محدود در برگزاری جشن و مراسم مربوط به نوروز صرفه‌جویی کرده و با این اولویت برنامه‌های خوب، شاد و مفرحی برای شهروندان ترتیب دهند.

کد خبر 434442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha