همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تعامل پارلمان‌های ایران و عراق در راستای توسعه و تقویت همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور، گفت:

روحانی

 خوشبختانه امروز اراده قوی و اهتمام جدی میان همه مسئولان ایرانی و عراقی برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران – بغداد وجود دارد.

 خوشبختانه امروز اراده قوی و اهتمام جدی میان همه مسئولان ایرانی و عراقی برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران – بغداد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و تجاری به عراق سفر کرده است، شامگاه دوشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس عراق، با اشاره به روابط حسنه و رو به گسترش ایران و عراق در زمینه‌های گوناگون، اظهار کرد: پارلمان‌های ایران و عراق، نقش بسیار حائز اهمیتی در توسعه همه‌جانبه روابط دو ملت و دو کشور دارند و بزرگترین حامی روابط دولت‌ها هستند.

وی با اشاره به تصمیم دو دولت برای ارائه تسهیلات در راستای ارتباط بیش از پیش تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت: باید برای گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور تلاش کنیم.

روحانی افزود: ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرزهای مشترک دو کشور می‌تواند موجب تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور شود.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق را بسیار مهم و نقطه عطفی در روابط رو به توسعه دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد، با تلاش مسئولان شاهد عرصه جدیدی در روابط و همکاری‌های ایران و عراق به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشیم.

رئیس مجلس عراق تأکید کرد: پارلمان و همه گروه‌های سیاسی عراق از رویکرد دولت این کشور برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با دیگر کشورها به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و از توافقات دو کشور حمایت خواهند کرد.

کد خبر 434430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha