مریم قاسمی-خبرنگار: چندی پیش اداره بازرسی و سامانه‌های فوریتی و نظارتی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری منطقه ۱۸ موفق به کسب رتبه نخست رضایت شهروندی در بین مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران شده است.

دريچه

«علی صدیقیان» سرپرست اداره بازرسی و مدیر سامانه‌های فوریتی و نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری منطقه این موفقیت را حاصل تلاش شبانه‌روزی کارگران و عوامل اجرایی نواحی هفت‌گانه می‌داند که در هر شرایط آب و هوایی برای آسایش و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند.  


علی صدیقیان -سرپرست اداره بازرسی  منطقه۱۸

  • آمارها چه می گوید؟

«اکنون اطلاعات هم‌محله‌ای‌ها درباره کارکرد و چگونگی فعالیت این سامانه‌ها به مراتب بیشتر از قبل شده و این موضوع را می‌توان در بررسی پیام‌های ثبت شده دید.» سرپرست اداره بازرسی شهرداری منطقه۱۸  می گوید:«اگر در گذشته مردم ناچار بودند برای طرح یک مشکل به قسمت‌های مختلف شهرداری مراجعه کنند و وقت بگذارند، اکنون تنها با شماره‌گیری ۱۳۷ در منزل و محل کار می‌توانند خواسته‌های خود را مطرح کنند و با دریافت کد پیگیری در جریان امور قرار گیرند. علاوه بر این سامانه ۱۸۸۸ نیز برای طرح انتقادات و شکایات و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای شهروندان فعال است.» 
«علی صدیقیان» می افزاید:«حدود ۴۱ هزار و ۹۷۵ پیام در ۱۲۶ موضوع مختلف توسط اهالی ثبت شده است که نشان می‌دهد چه اندازه مشکلات خود را از این طریق پیگیری می‌کنند و به نتیجه خوش‌بین هستند.» 

  •  درباره موفقیت اخیر و کسب رتبه اول در موضوع رضایت شهروندی صحبت کنید. 

در ارزیابی‌هایی که به‌صورت مداوم انجام می‌شود، موضوع رضایتمندی شهروندان بسیار اهمیت دارد. امسال منطقه ۱۸ در خصوص رضایت شهروندی، رتبه اول را کسب کرده است. این رتبه نسبت به سال گذشته ۱۰مرتبه ارتقا پیدا کرده است. 

  •   چگونه توانستید به این رتبه دست پیدا کنید؟ 

همه پیام‌های ثبت شده توسط شهروندان در بازه زمانی تعیین شده بررسی شده است. یعنی از لحظه‌ای که پیام ثبت می‌شود با توجه به اهمیت بررسی و مشکل رفع شده و ضمن اطلاع‌رسانی، نظر شهروندان را جویا شده‌ایم تا رضایت آنها تأمین شود. اکنون ۱۰ اپراتور به‌طور شبانه‌روزی در منطقه ۱۸ مشغول فعالیت هستند و یک تیم اجرایی شامل کارگر، جوشکار، بنا و... به اهالی خدمت می‌کنند. 

  • ​​​​​​​  بیشترین ثبت تماس شهروندان منطقه ۱۸ به چه موضوعی مربوط می‌شود؟ 

سرقت دریچه‌های شرکت آب و فاضلاب و برق در منطقه ما رتبه نخست را از آن خود کرده و در مرتبه دوم نشست آسفالت است که هر دو خطرساز بوده و جان شهروندان را تهدید می‌کند.  

  • ​​​​​​​  چرا سرقت دریچه فاضلاب در این محدوده شیوع پیدا کرده است؟

آسیب‌های اجتماعی مناطق جنوبی تهران نسبت به مناطق شمالی و حتی مرکز بیشتر است. منطقه ۱۸ تهران هم از این موضوع مستثنا نیست. هر قدر فقر، اعتیاد و عواملی از این دست در محله‌ها بیشتر شود، می‌بینیم این نوع آسیب‌ها شایع‌تر است. 

  •  ​​​​​​​ سرقت دریچه‌ها درکدام نواحی بیشتر دیده می‌شود؟ 

در نواحی ۲ و ۳، محدوده محله‌های یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر(عج)، شادآباد و... این مشکل بیشتر دیده می‌شود. جالب است بدانید سرقت دریچه‌های فاضلاب ۶۶‌ درصد نسبت به ۶ ماهه اول سال قبل رشد داشته است. 

  • ​​​​​​​  تا به حال پیش آمده که با سرقت دریچه فاضلاب و ایجاد گودال در خیابان و معابر جان شهروندان به خطر بیفتد؟ 

خوشبختانه با اقدام به موقع مأموران شهرداری، خطر با بشکه‌های زردرنگ مهار و کنترل و بعد از آن عملیات مرمت و بازسازی دریچه‌ها انجام شده است. فقط جراحت سطحی یک عابرپیاده و سرنشین خودرو را شاهد بودیم که آن هم به دلیل بی‌توجهی به علائم هشداردهنده بوده است. 

  • ​​​​​​​ جایگزینی هر دریچه برای مسئولان شهرداری چقدر تمام می‌شود؟ 

جنس این دریچه‌ها از چدن است. هر دریچه هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارد که البته سارقان و معتادان هر دریچه را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان می‌فروشند. 

  • ​​​​​​​ برای اینکه سرقت دریچه در منطقه۱۸ کاهش پیدا کند چه اقداماتی انجام می‌شود؟ 

شهردار منطقه ۱۸ به شهرداران شب دستور داده تا در همه محله‌ها به‌طور مستمر گشتزنی کنند و این مشکل را به حداقل برسانند. با همراهی مسئولان کلانتری شهرک ولی‌عصر(عج) و یافت‌آباد و به استناد فیلم‌هایی که کاسبان توسط دوربین‌های مداربسته در اختیار شهرداری قرار می‌دهند، سارقان شناسایی و برای آنها مجازاتی در نظر گرفته می‌شود. تاکنون ۳ باند بزرگ سرقت هم در این رابطه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کد خبر 434410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha