دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی در سفر رسمی وارد بغداد شد.

روحانی وارد بغداد شد

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای انجام سفر رسمی سه روز وارد پایتخت عراق شد.

انجام سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در پی موفقیت عراق در شکست داعش و برگزاری موفق انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت و حکومت فرافرقه ای در این کشور برای تبریک به ملت و دولت عراق و اعلام آمادگی ایران برای تداوم همکاری ها و حمایت از روند دموکراتیک و بازسازی این کشور صورت می گیرد.

استقبال رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران تا ساعتی دیگر در کاخ السلام (صلح) ریاست جمهوری عراق توسط برهم صالح انجام خواهد شد.

قرار است در این سفر چند توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف اقتصادی میان دو کشور امضا شود.

روحانی نخستین رئیس جمهور خارجی است که بعد از تشکیل دولت جدید عراق در ۱۰ مهرماه گذشته، به بغداد سفر می کند.

وی همچنین دومین ریاست جمهوری اسلامی ایران است که در نظام جدید سیاسی عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون به طور رسمی به عراق سفر می کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دو روز پیش در راس هیاتی به منظور هماهنگی سفر دکتر روحانی وارد بغداد شد.

وی روز یکشنبه در نشستی چند ساعته با همتای عراقی و حضور هیات های کارشناسی و سیاسی دو کشور پیرامون برنامه این سفر مهم و تفاهمنامه ها و توافقاتی که قرار است در این سفر بین ایران و عراق امضا شوند، مذاکره کرد.

این مذاکرات در زمینه خط آهن بین شهر خرمشهر و بصره، ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی، روادید سفر بین دو کشور، مسائل گمرکی و همکاری های بهداشتی و پزشکی انجام شده است.

کد خبر 434334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha