همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر از مردم هلند با برگزاری راهپیمایی در آمستردام پایتخت خواستار اقدامات قوی‌تر دولت این کشور در زمینه تغییرات آب و هوایی شدند.

تظاهرات

به گزارش ایرنا، سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که به رغم شرایط نامناسب آب و هوا ۴۰ هزار نفر در این تجمع بزرگ شرکت کردند.

تارنمای سازمان حفاظت از محیط زیست نوشت: دولت ما باید راه حل‌هایی واقعی برای خانواده‌ها، جوانان، کارآفرینان، کارمندان و کشاورزان بیابد. کسانی که بیشترین آلودگی را ایجاد می‌کنند باید بهای منصفانه‌ای پرداخت کنند. آب و هوا منتظر نمی‌ماند.

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «کمک»، «سیستم را تغییر دهید» و «مرگ بر مرزها، زنده باد جنگل‌ها».

طبق گزارشی که «آژانس ارزیابی زیست محیطی هلند» در ماه ژانویه منتشر کرد، این کشور از اهدافی که در زمینه تغییرات آب و هوایی برای سال ۲۰۲۰ تعیین کرده، بسیار عقب است.

«هلن دی کانینک» پژوهشگر تغییرات جوی در هلند اظهار داشت: «دنیا به سرعت در حال تغییر است. با یک سیاست جوی بلندپروازانه یا بدون آن، هلند هرگز بار دیگر مثل سابق نخواهد شد».

حدود یک ماه پیش نیز در همسایگی هلند، ۷۰ هزار نفر از حامیان محیط زیست در بروکسل پایتخت بلژیک راهپیمایی کرده و از سیاستمداران خواستند به وعده‌های خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پایبند باشند.

تحقیقات دانشمندان و مستنداتی که سال ۲۰۱۵ منتشر شد، نشان می‌دهد که گرمایش جهانی شتاب گرفته است. نمایندگان ۱۹۵ کشور در سال ۲۰۱۵ در پاریس، به توافقی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یافتند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷ در اقدامی جنجالی خروج واشنگتن از این معاهده را اعلام کرد که با اعتراض جهانی مواجه شد.

دانشمندان برخی تغییرات مورد نیاز برای کاهش گرمایش زمین را پیشنهاد داده‌اند که یکی از این موارد، کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن بود. طبق این پیشنهاد، تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز دی اکسیدکربن باید ۴۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش یابد و تولید این گاز تا سال ۲۰۷۵ به صفر برسد. آمریکا بالاترین آمار انتشار گاز دی اکسیدکربن در جهان را داراست.

کد خبر 434329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha