همشهری آنلاین: استاندار سمنان از تصویب انتقال آب خزر به کویری مرکزی به عنوان یک عیدی به مردم نام برد و گفت: اگر وزارت صنعت خرید تضمینی آب را ابلاغ کند مشکلی برای جذب سرمایه‌گذار نداریم.

انتقال آب

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر در آئین بهره‌برداری مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در شهرستان آرادان گفت: انتقال آب به فلات مرکزی ایران عیدی خوبی در آستانه نوروز از سوی دولت و مجلس بود.

وی با بیان این که در گام دوم برای تأمین مالی و مذاکره با سرمایه‌گذاران نیاز به صدور مجوز خرید تضمینی آب از وزارت نیرو و وزارت صنعت داریم، ادامه داد: وزارت نیرو این مهم را ابلاغ کرده است و چنانچه وزارت صنعت نیز خرید تضمینی آب را ابلاغ کند به راحتی می‌توانیم سرمایه‌گذار، برای این پروژه جذب کنیم.

وی از آمادگی این استان برای پذیرش برخی از صنایع پایتخت خبر داد و افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در سراسر استان در همه شهرستان‌های این استان آمادگی لازم برای استقرار صنایع وجود دارد و همه وزارتخانه‌ها می‌توانند امکانات و صنایع خود را به استان سمنان منتقل کنند.

آشناگر با بیان این که بر اساس قانون استان سمنان، استان معین استان تهران است، گفت: در همین راستا در صورت هرگونه اتفاق ناگوار و شرایط اضطرار در تهران، استان سمنان باید آمادگی و توان کمک را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط مناسب با پایتخت گفت: برقی شدن خط ریلی تهران -  سمنان و ارتقاء راه‌های استان سمنان می‌تواند اقدام پدافندی غیرعامل چند وجهی در این بخش باشد که این مهم نیز نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی ادامه داد:  تعهد اشتغال استان سمنان در سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تا امروز این مهم به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

کد خبر 434128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha