جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: سند راهیان نور کشور تنظیم شده است و برنامه های راهیان نور کشور بر اساس این سند به صورت هدفمند پیش خواهد رفت.

راهیان نور

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرلشکر محمد باقری در نشست شورای سیاستگزاری راهیان نور کشور که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور موقعیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس است و همه دستگاه ها باید برای انجام بهتر آن تلاش کنند.

وی افزود: در بیان خاطرات دفاع مقدس باید تلاش شود که حقایق به درستی و روشنی مطابق آنچه وجود داشته به جوانان انتقال داده شود و از بزرگنمایی دوری کرد.

سرلشکر باقری گفت: مسئله امنیت و حفظ امنیت راهیان نور بسیار مهم است، عناصر ضد انقلاب به دنبال آسیب رساندن به ملت انقلابی ایران اسلامی هستند و در اردوهای راهیان نور که جوانان انقلابی حضور دارند می بایست دقت لازم برای تامین امنیت این حرکت عظیم به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات ۷۰ درصد زائران راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید همکاری بیشتری در برگزاری اردوی راهیان نور داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پاسخگویی به سوالات جوانان در جریان اردوی راهیان نور را بسیار مهم دانست و گفت: باید در مدت حضور جوانان راهیان نور افراد مطلع دلایل ادامه جنگ و شبهه های که برای جوانان به وجود آمده را پاسخ دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی برای راهیان نور در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قائل هستند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه نشست شورای سیاستگزاری راهیان نور اعلام کرد: سالانه نزدیک به ۶.۵ میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند که ۷۰ درصد آنان جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش هایی که امروز ارائه شد، سفرهای راهیان نور از نظر امنیتی و ایمنی وضع مطلوبی دارند و نسبت به سفرهای مشابه در روزهای ابتدایی سال در سایر نقاط کشور، بسیار امن‌تر هستند.

وی با بیان اینکه از نظر کیفی نیز اقدامات خوبی در خصوص اردوهای راهیان نور انجام شده است، اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعطیلات ابتدای سال ۹۸ که دوران اوج حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس محسوب می شود، انجام شده است.

کد خبر 434040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha