پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا سفیر برلین در این کشور را «یک عنصر نامطلوب» خواند و از او خواست که خاک ونزوئلا را ظرف ۴۸ ساعت ترک کند.

ونزوئلا سفیر آلمان را اخراج کرد

دولت ونزوئلا اعلام کرد که دانیل کرینر، سفیر آلمان در این کشور عنصر نامطلوب است و ظرف ۴۸ ساعت باید خاک ونزوئلا را ترک کند. دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی دولت ونزوئلا دخالت سفیر آلمان در امور داخلی این کشور عنوان شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا در این باره آمده است: ونزوئلا این امر را غیرقابل پذیرش می‌داند که یک دیپلمات خارجی با توطئه‌گران افراطی اپوزیسیون هم‌پیمان شود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا اقدام کرینر را نقض آشکار هنجارهای بین‌المللی خواند. در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است که دولت ونزوئلا خواستار حفظ روابط احترام‌آمیز با کشورهای اروپایی است و از آن‌ها می‌خواهد به حل مسالمت‌آمیز وضعیت ونزوئلا و انجام مذاکرات در این کشور یاری رسانند.

وزارت امور خارجه آلمان این خبر را مورد تأیید قرار داده و از هماهنگی امور در محل توسط همکاران آلمانی دیگر خبر داده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در اولین واکنش خود از اخراج سفیر کشورش از دولت ونزوئلا انتقاد کرد و آن را غیر قابل فهم خواند. ماس نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در ونزوئلا هشدار داد.

سفیر آلمان از جمله چهار سفیر خارجی بود که هنگام ورود خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا به کشور در فرودگاه کاراکاس از او استقبال کرد.

گوایدو روز دوشنبه به ونزوئلا بازگشت و دولت ونزوئلا مانعی برای ورود او ایجاد نکرد.

کرینر درباره استقبال از گوآیدو در فرودگاه به شبکه تلویزیونی NTN۲۴ گفت که آنها می‌خواستند مطمئن شوند که گوایدو هنگام بازگشت بازداشت نخواهد شد.

اودر توئیتر سفارت آلمان در کاراکاس در این باره نوشت که بازگشت گوآیدو به ونزوئلا گامی در جهت روند سیاسی مسالمت‌آمیز غلبه بر بحران در ونزوئلا است.

گوآیدو از حمایت دیپلمات‌های خارجی سپاسگزاری کرد. او گفت که با وجود ممنوعیت خروج از ونزوئلا بیرون رفته است تا بتواند با مقامات سیاسی کشورهای همسایه دیدار و گفت‌وگو کند.

نیکولاس مادورو فعالیت‌های گوایدو را بخشی از توطئه‌های آمریکا علیه ونزوئلا می‌خواند.

کد خبر 433959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha