پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

بهار کاشی: همیشه‌ی تاریخ، در میان همه‌ی آدم‌ها و در روزهای سخت و تاریک، امید وجود داشته است. امید به روزی که همه‌چیز درست می‌شود.

برای روشنايی دعا می‌كنيم

و این درست‌شدن با حضور یک نیرو، یک فرد و یا یک اتفاق محقق می‌شد. همیشه و در روزهای سخت، نیروهای شر بر جهان مسلط می‌شده‌اند و انسان‌ها برای پیروزی خیر دعا می‌کرده‌اند. در هر دین و آیینی اعتقاد به منجی وجود دارد. کسی که روشنایی، حقیقت و خیر را با خودش می‌آورد. در همه‌ی تفکرات، پیروزی نهایی خیر وعده داده شده است.

زیبایی ماجرا همین‌جاست که هر کدام از ما متعلق به هر دین و آیینی که باشیم با روش خودمان برای ظهور منجی دعا می‌کنیم. شیوه‌های نیایش و انتظار ما اگرچه در ظاهر با هم متفاوت است، اما در حقیقت همه‌ی ما به نجات و عاقبت خوب ایمان داریم. این ایمان از زمان تولد، و حتی پیش از آن، در ما وجود داشته است.

ما مسلمانان نیز به آمدن منجی و روشن شدنِ جهان تاریک معتقدیم. ما نیز آموخته‌ایم با روشی مخصوص به دین خودمان برای آمدن منجی دعا کنیم و از خدا بخواهیم روشنایی را به ما نزدیک کند.

تولد تو، که از نامت هدایت می‌بارد، یعنی انسان‌ها می‌توانند هم‌چنان امیدوار باشند و بیش از پیش باور کنند که ایمانشان به نجات درست بوده است. تو منجی جهانی و دیگر چه فرقی دارد در این کره‌ی بزرگ، انسان‌ها با کدام اعتقاد و آیین زندگی می‌کنند؟ تولد منجی، یعنی مسیر ایمان همه‌ی انسان‌ها درست بوده است. پس تولد تو بر همه‌ی انسان‌هایی که به آمدن منجی ایمان دارند و نور نجات را در قلب‌هایشان زنده نگه می‌دارند، مبارک.

کد خبر 433892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha