مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌های دوچرخه سواری در پایتخت از تجهیز ۱۲ دستگاه اتوبوس سامانه تندرو ۴ و ۷ به رک حمل دوچرخه خبر داد.

رك دوچرخه، اتوبوس تندرو

پیمان سنندجی از فعالیت ۱۲ دستگاه اتوبوس مجهز شده به رک دوچرخه در سامانه اتوبوس‌های تندرو ۴ و ۷ از ابتدای اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در شهر تهران به واسطه فراز و نشیب شهر امکان استفاده از دوچرخه در مبدا و مقصد وجود ندارد، رک‌های دوچرخه در اتوبوس یا مترو به عنوان یک مزیت بوده و شهروندان می‌توانند به راحتی و آسودگی خیال برای دوچرخه‌های خود از این رک‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سنندجی با بیان این‌که یکی از راه‌حل‌ها برای کنترل معضلات ترافیکی موجود در شهر تهران، توزیع جابه‌جایی شهری در سیستم‌های مختلف حمل ونقل شهری، متناسب با تقاضای سفر و شرایط ویژه بافت شهری است، گفت: طی سال‌های گذشته دوچرخه‌سواری  به عنوان یک تعریف جدید ازمد حمل و نقلی، در چندین برهه مورد توجه قرار گرفت ولی به دلیل عدم توجه نبود شرایط و زیرساخت های لازم برای دوچرخه‌سواری، اهمیت دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری در کلان شهرها کاهش یافته و از پتانسیل موجود به درستی استفاده نشد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر این‌که دوچرخه به عنوان وسیله در فاصله مبدا و مقصد و حدفاصل ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد؛ تصریح کرد: دوچرخه‌سواری علاوه بر آثار و فواید فردی و سلامت جسمی شهروندان نقش موثری در کاهش ترافیک، مصرف سوخت، آلودگی هوا و افزایش آرامش و نشاط در زندگی شهری دارد.

سنندج یگفت: در حال حاضر تنها ۶ دستگاه اتوبوس در هر خط ۴ و ۷ به رک دوچرخه مجهز شده است. طی دو ماه آینده آمار دقیق از استقبال عموم شهروندان از این طرح اراه خواهد شد، در عین حال که تجهیز اتوبوس‌ها در تمامی  خطوط تندرو در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 433859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha