همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از کاهش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی و غربی کشور خبر داد.

آب و هوا

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۱۵ اسفند) برای برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و جنوب کشور ابرناکی همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که طی فردا (۱۶ اسفند) برای نیمه شرقی کشور ابرناکی و در برخی نقاط بارش پراکنده انتظار می‌رود، گفت: از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور ابتدا برای این مناطق و به‌تدریج در غرب دامنه‌های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (۱۷ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در این مناطق شدت می‌گیرد و گستره آن نوار شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب و بخش‌های از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وظیفه با اشاره به این که روز جمعه (۱۷ اسفند) برای نوار شمالی کشور انتظار کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه و نواحی شمال غرب و غرب کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه انتظار می‌رود، گفت: روز شنبه (۱۸ اسفند) بیشتر نقاط کشور تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد و برای مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز یکشنبه (۱۹ اسفند) فعالیت سامانه بارشی محدود به نوار شرقی کشور است و در اوایل روز دوشنبه (۲۰ اسفند) از مرزهای شمال شرق و شرق کشور خارج می‌شود.

وظیفه افزود: از بعد از ظهر فردا (۱۶ اسفند) تا اوایل وقت جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز جمعه (۱۷ اسفند) دریای خزر مواج و طوفانی است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ اسفند) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه (۱۷ اسفند) کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 433844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha