همشهری آنلاین: نام برخی از نزدیکترین مشاوران رئیس جمهوری آمریکا همچون ایوانکا دختر وی، از فهرست اولیه افراد مدنظر دمکرات‌ها برای دریافت اسناد و مدارک مرتبط با تحقیقات در مورد فساد دونالد ترامپ، حذف شده است.

دونالد و ايوانكا ترامپ

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روزسه شنبه خبرگزاری رویترز از واشنگتن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با این حال اعلام کرد که ممکن است نام ایوانکا در فهرست بعدی تحقیقات این کمیته قرار گیرد.

نام ایوانکا در حالی از این فهرست حذف شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ هفته گذشته به قانونگذاران آمریکایی گفت که چندین بار ایوانکا را در مورد یک طرح عمرانی مربوط به ترامپ در مسکو، توجیه کرده است.

همچنین دیگر افراد غایب از این فهرست، مقام های ارشد سابق کاخ سفید از جمله «جان کلی» رئیس سابق کارکنان این کاخ و «گری کوهن» مشاور اقتصادی سابق ترامپ هستند.

درهمین حال، «جرولد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که به صرف حذف نام برخی از وابستگان به دولت و کسب و کار ترامپ از فهرست اولیه، نمی توان نتیجه گیری کرد.

وی یادآور شد که همه افرادی که نامشان در این فهرست موجود است، قبلا اطلاعاتی را در اختیار «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا یا دادستان های فدرال، گذاشته اند.

دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا می گویند حساب شده عمل کرده اند تا اقداماتشان، مغایرتی با تحقیقات مولر و تحقیقات فدرال، نداشته باشند.

نادلر درمورد ایوانکا گفت:ممکن است نام افراد دیگری را به این فهرست اضافه کنیم. نام وی در فهرست اولیه نیست و این همه چیزی است که می توانیم بگوییم. وی همچنین از احتمال قرار دادن نام کلی در این فهرست خبر داد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به ۸۱ شخص، نهاد و سازمان از جمله پسران ارشد ترامپ و داماد وی، نامه هایی برای دریافت مدارک و اسناد ارسال کردند.

هدف کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مشخص کردن این مساله است که آیا ترامپ جمهوریخواه از طریق بخشش برخی افراد یا اخراج مخالفان خود همچون «جیمز کومی» مدیر سابق اف. بی. آی. ، مانع از اجرای عدالت شده است یا نه.

ترامپ ماه می ۲۰۱۷، کومی را اخراج کرد. مدیر سابق اف. بی. آی. هدایت تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات را برعهده داشت. این پرونده سپس به مولر واگذار شد. ترامپ هر گونه تخلف در این زمینه را رد کرده است.

در همین حال، یکی از مشاوران کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تهیه فهرست اولیه، مرحله نخست گردآوری مدارک واسناد محسوب می شود و نامه های بیشتری در همین رابطه ارسال خواهد شد.

ترامپ بارها بر نبود تبانی بین ستاد انتخاباتی اش با مقام های روس تاکید کرده است. بااین حال، گزارش ها ازاعمال نفوذ مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و منحرف کردن کفه ترازوی پیروزی به نفع ترامپ حکایت دارد.

کد خبر 433782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha