مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان توانستند یک بیمار انگلیسی آلوده به ویروس ایدز را درمان کنند.

ايدز

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،   این مرد انگلیسی دومین بیمار شناخته شده مبتلا به بیماری ایدز در جهان است که پس از انجام پیوند مغز استخوان و دریافت آن از یک اهدا کننده مقاوم در برابر ویروس HIV، بهبود پیدا کرده‌ است.

پزشکان این بیمار اظهار داشتند: سه سال پس از دریافت مغز استخوان از اهدا کننده‌ای با جهش ژنتیکی نادر که در برابر ویروس HIV مقاوم بوده، علائم بهبودی در این بیمار مشاهده شد. همچنین پس از گذشت ۱۸ ماه هیچ اثری از ویروس HIV در این فرد وجود ندارد.

راویندرا گوپتا یکی از پزشکان این تیم تحقیقاتی گفت: در بدن این مرد که "بیمار لندن" نام گرفته است، دیگر ویروس HIV وجود ندارد.

پیش از این نیز تیموتی براون آمریکایی که با عنوان بیمار برلین شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۷ میلادی در آلمان تحت درمان مشابهی قرار گرفت و از این ویروس پاک شد. همچنین در حال حاضر او در قید حیات است و هیچ علائمی از ویروس HIV در بدن او وجود ندارد.

به گزارش روزنامه گاردین، ‌ از دهه ۱۹۸۰ بیماری ایدز به مرگ حدود ۳۵ میلیون انسان در سراسر جهان منجر شده‌ است و حدود ۳۷ میلیون نفر به ویروس HIV آلوده هستند. تحقیقات علمی متعددی روی این ویروس انجام گرفته و به تولید ترکیب‌های دارویی منجر شده که پیشرفت ویروس را در بسیاری از بیماران متوقف کرده‌ است.

کد خبر 433779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha