همشهری آنلاین: هیاتی از خانواده شهدا و جانبازان ترور ایران به منظور شرکت در چهلمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو سوئیس شد.

هیات خانواده شهدا و جانبازان ترور ایران

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، اجلاس چهلم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ (۶ اسفند ۱۳۹۷) در شهر ژنو آغاز به کار کرده و تا ۲۲ مارس (دوم فروردین ۱۳۹۸) به کار خود ادامه خواهد داد.

منیژه صفی یاری، نماینده جنبش کودکان برای کودکان در ایران که این هیات را در ژنو همراه می‌کند، اظهار داشت: ما در این دوره با شعار «عدالت برای کودکان قربانیان ترور» به دنبال تقویت حفاظت از کودکان در مناقشات تروریستی و مسلحانه هستیم و با قدرت کودکان می‌خواهیم ریشه‌های افراط گری و خشونت را بخشکانیم. وی ادامه داد: کودکان بهترین سند برای نمایش خباثت و فجایع تروریسم و حامیان آنها به افکار عمومی جهان هستند.

صفی یاری خاطرنشان کرد: وضعیت کودکان در جهان متاثر از مناقشات مسلحانه و تروریسم، بسیار وخیم است. به همین سبب عدالت برای کودکان مهم و اضطراری است. ما هشدار می‌دهیم که آینده و سلامت نسلی با خطرات زیادی مواجه خواهد بود.

حق پناهی، عضو دیگر این هیات نیز با بیان این که ما معتقدیم تروریسم یک راهبرد است و ارتباط با هیچ دین و مذهبی ندارد، گفت: برونسپاری اهداف نظامی منجر به گسترش افراط گرایی شده و این ماموریت نیابتی، تهدیدی برای صلح و امنیت جهان محسوب می‌شود به نحوی که گزارش سالانه یونیسف می‌گوید، سال ۲۰۱۸ سالی ظالمانه برای کودکان بوده و جنایات وحشتناکی علیه کودکان صورت گرفته است.

کد خبر 433739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha