همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تصمیم دموکرات‌ها برای مصاحبه با مایکل کوهن، وکیل مدافع پیشین او در همان روزی که آقای ترامپ با کیم جونگ-اون، رهبر کرۀ شمالی در هانوی دیدار داشته، در به سرانجام نرسیدن گفتگوهای ویتنام بی‌تاثیر نبوده است.

دونالد ترامپ

به گزارش یورونیوز، دومین دیدار ترامپ و کیم هفتۀ گذشته در هانوی ویتنام برگزار شد و بدون رسیدن به نتیجه‌ای در موضوع ضدهسته ای کردن کرۀ شمالی پایان یافت.

همزمان با برگزاری این نشست، در واشنگتن مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ مقابل مجلس نمایندگان کنگره شهادت داد و رئیس جمهوری کنونی آمریکا را فردی شیاد و متقلب توصیف کرد.

ترامپ عصر چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: «برای دموکراتهایی که در جلسه‌ای علنی به سخنان یک دروغگو و فریبکار محکوم شده گوش می‌دهند، آنهم هنگامی که یک نشست هسته‌ای بسیار مهم با کرۀ شمالی در حال برگزاری است، احتمالا این قانون جدیدی در سیاست آمریکاست و احتمالا به [بی سرانجام بودن نشست] کمک کرده است. دیگر هرگز وقتی یک رئیس جمهور خارج از کشور است این کار را نکنید، شرم‌آور است.»

ترامپ پیش از این نیز در هانوی ویتنام، پس از پایان زودهنگام گفتگوها با کرۀ شمالی در پاسخ به سوالی در نشست خبری دربارۀ شهادت مایکل کوهن اعلام کرد که اتهاماتی که آقای کوهن به او وارد کرده، نادرست است. او همچنین به برگزاری این جلسۀ شهادت در زمانی که او دور از کشور بوده است، انتقاد کرد.

او در هانوی گفت: «سعی کردم تا جایی که می‌توانم مطالبی را که در این [جلسۀ شهادت] مطرح شد بشنوم، نتوانستم همه مطالب را بشنوم زیرا گرفتار بودم. اما شنیدن چنین شهادت دروغی آنهم در میانۀ برگزاری چنین جلسۀ مهمی، واقعا چیز وحشتناکی است.»

  • تلاش کرۀ جنوبی برای از سر گیری مذاکرات

همزمان از کرۀ جنوبی خبر می‌رسد که مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور از مقامات خواسته است راهی بیابند تا گفتگوهای کرۀ شمالی و ایالات متحده آمریکا از سر گرفته شود.

مون روز دوشنبه گفت: «من باور دارم که گفتگوهای کرۀ شمالی و آمریکا درنهایت به توافقی منجر خواهد شد. طولانی شدن این بن‌بست، به هیچ‌وجه مطلوب نیست.»

شکست گفتگوهای هانوی، ضربه‌ای برای آقای مون محسوب می‌شد که امیدوار بود با لغو تحریم‌های آمریکا امکان عملی شدن پروژه‌های «بین دو کره» از جمله راه اندازی یک پارک صنعتی که در رونق اقتصادی شبه جزیره کره نقش مهمی داشت، فراهم شود.

 مون همچنین از مقامات خواست راهی بیابند تا «حتی در چهارچوب تحریم‌ها» نیز پروژه‌های «بین دو کره» عملی شود.

کد خبر 433662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha