همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت پاکستان قاطع تر از گذشته برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های مشترک مرزی به صحنه آمده و امیدواریم این روابط بیش از پیش منسجم‌تر شود.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا از فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان؛ سردار قاسم رضایی اظهار داشت: امنیت امروز مرزهای کشور حاصل فداکاری، مجاهدت و هوشیاری مرزبانان و تمامی نیروهای مسلح مستقر در مرزها است.

وی به ایجاد بسترهای لازم برای مقابله با تهدیدات و بلایای طبیعی در مرزهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: تلاش ها و اقدامات مطلوبی برای مقابله با هرگونه تهدید، آسیب و بلایای طبیعی انجام شده است اما برخی از مناطق صعب‌العبور این استان بسترهای مطلوبی ندارند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تمهیدات و موانع فیزیکی که از قبل ایجاد شده بود متأسفانه شب گذشته یکی از مقرهای هنگ مرزی میرجاوه گرفتار سیلاب و دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: پس از جاری شدن سیل در منطقه هنگ مرزی میرجاوه سه نفر از مرزبانان هنگام حراست از مرزهای کشور عزیزمان به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران امروز /یکشنبه/ از مرزهای سیستان و بلوچستان به صورت هوایی بازدید و در مراسم تشییع پیکر سه شهید مرزبانی در زاهدان شرکت کرد.

بر اثر جاری شدن سیلاب در برجک ۲ پاسگاه ۹۳ شهرستان مرزی میرجاوه سه مرزبان در سیل گرفتار شده و به شهادت رسیدند.

در این حادثه علی هلاکویی و مجتبی یزدان سربازان وظیفه و محمد نوری درجه دار هنگ مرزی میرجاوه که برای نجات یکدیگر وارد سیلاب شده بودند جان خودشان را از دست دادند.

کد خبر 433646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha