مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران در واکنش به خبر منتشره مبنی بر قطع همکاری یکی از دانشگاه‌های بلژیک با این دانشگاه گفت: خبر صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

محمود نیلی احمدآبادی

محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: موضوع بازداشت یک استاد ایرانی همکار دانشگاه لوون بلژیک به سال ۹۶ مربوط می شود و این مسئله منجر به قطع مناسبات علمی دو دانشگاه وارد نکرده است.

وی افزود: مسئولان دانشگاه‌های تهران و لوون بلژیک به خوبی می‌دانند که مسائل قضایی و سیاسی چارچوب خاص خود را دارد و نباید این موضوعات را با روابط دانشگاهی تلفیق کرد.

نیلی احمد آبادی این توضیح را نیز داد با وجود برخی مشکلات در اوایل، اما در ادامه دانشگاه لوون بدون توجه به برخی مسائل با نگاه کاملا مثبت همکاری‌های خود را با دانشگاه تهران داد.
نیلی احمدآبادی با بیان اینکه انتشار یک مصاحبه به نقل از وی در باره استاد بازداشتی مربوط به گذشته بوده، گفت: در این گفت و گو صحبتی از قطع ارتباط نشده و بیان مسئله صرفا به معنای توضیح تاثیر این گونه مشکلات بر روی مراودات علمی بوده است.

وی افزود: هر چند که از حجم همکاری دو دانشگاه کاسته شده اما تلاش طرفین بر بهبود روابط است. نیلی احمد آبادی به سفر اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کشور بلژیک نیز اشاره کرد و گفت : در این سفر مذاکرات مثبتی با هدف توسعه مناسبات علمی فناوری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بلژیک مقر اتحادیه اروپا است، افزود: از این رو این اتحادیه در حوزه علم و فناوری از همکاری با ایران استقبال بسیاری کردند.

کد خبر 433632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha