مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فعالیت ۱۳ نوروزگاه از سوم تا دهم فرودین ماه خبر داد و گفت: این نوروزگاه‌ها با اجرا برنامه‌های شاخص از ساعت ۸ تا ۱۱ شب برپا می‌شوند.

نوروز

به گزارش شهرنوشت، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری اعلام برنامه‌های نورزی گفت: نوروز آغاز سال جدید است و اگر جامعه ایرانی بهره تمدنی داشته باشد یکی از آنها به طور حتم نوروز خواهد بود.  سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ سه سالی است که عید شمسی و قمری با یکدیگر همراه می‌شوند و این فرصت مناسبی است تا مدیریت شهری بیشترین استفاده‌ها را در تلفیق سنت ایرانی و اسلامی انجام دهد.  

او افزود: در آیین‌های نوروزی دو موضوع خانه‌تکانی و دید و بازدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: تمیزکردن چهره شهر موضوعی است که باید در زمان تحویل سال خدمات شهری آن را انجام دهد و بخش دوم دید و بازدید از شهر است که در آن مردم باید به دیدار شهر بیایند. در واقع ما می‌خواهیم در نوروز مردم از خانه‌های خود خارج شوند و از فضای شهری بهره ببرند.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: تهران شهری زیباست اما آلودگی هوا، ترافیک و زندگی آپارتمان‌نشینی فرصت دیدن این زیبایی‌ها را از مردم گرفته اما در نوروز چون شهر خلوت است، می‌توان از این زیبایی‌ها بهره برد. در واقع نوروز فرصتی برای کشف مجدد شهر تهران است.  

او گفت: ما از مردم می‌خواهیم تا در عید نوروز از خانه خارج شوند. ۱۳ نوروزگاه از سوم تا دهم فروردین ماه فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به کاخ نیاورران در منطقه یک، بوستان ملت در منطقه ۳، بوستان پلیس در منطقه ۴، بوستان هرندی در منطقه ۱۲، فلکه دوم نیروی هوایی در منطقه ۱۳، بوستان پامچال در منطقه ۱۵ نازی آباد در منطقه ۱۶ و دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ اشاره کرد.  

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله نمایش عروسکی و هنرهای تجسمی در اراضی عباس آباد و برج میلاد برگزار می شود، افزود: شهروندان تهرانی می توانند از ساعت ۸ تا ۱۱ شب از این برنامه ها استفاده کنند. همچینین براساس تجربه سال گذشته در بلوار کشاورز تصمیم گرفته ایم تا تعدادی پیاده‌راه ایجاد و به بهره‌برداری برسانیم.

جوادی یگانه با اشاره به ویژگی‌هایی که باید پیاده‌راه‌ها داشته باشند، گفت: میزان دسترسی بالا، قابلیت دسترسی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و امکان پارک خودرو از جمله مواردی است که در پیاده راه سازی میدان صنعت در منطقه ۲، بوستان ملت در منطقه ۳، بوستان پلیس در منطقه ۴، بریانک در منطقه ۵، ۳۰ تیر در منطقه ۱۲، خیابان فروردین تا تقاطع نبرد در منطقه ۱۴، میدان ابوذر در منطقه ۱۷ و همچنین بوستان ولایت در منطقه ۱۹ مورد توجه قرار گرفته است.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: پیاده راه بلوار کشاروز با ۹ منطقه ویژه در ایام نوروز مورد استفاده شهروندان قرار می گیرند. آیین نوروز خوانی، برپایی تولد به مناسب میلاد امام علی(ع)، مراسم سمنوپزان، اجرای جشن نوروزو برای افغانه مقیم ایران از جمله دیگر برنامه‌هایی است که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت سال جدید اجرایی می‌شود.  
 

او  با تاکید بر این‌که ۱۱ کانکس در ورودی شهر تهران به منظور استقبال از مسافران ایجاد خواهد شد، گفت: ۵ محل اسکان موقت در سطح تهران در نظر گرفته شده و تحت عنوان طرح پرسه در شهر ۱۰۰ راهنما در شهر به مسافران خدمات ارائه می کنند.  

او  یادآور شد در ایام نوروز تهران گردی ویژه مسافران نوروزی انجام می شود. برج میلاد یکی از پر مخاطب‌ترین مکان ها بوده که سال گذشته یک میلیون مخاطب داشته و امسال هم برنامه‌های ویژه ای دارد. همین طور در روز جمهوری اسلامی ایران جشن نورافشانی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی انجام می شود.  

جوادی یگانه با اشاره به برنامه هایی که به مناسبت نوروز برای سامان‌دهی متکدیان و تکریم مددجویان در دستور کار است، عنوان کرد: گرمخانه‌ها و مددسراها سامان دهی می‌شوند و همین طور متکدیان سطح شهر از این قاعده مستثنا نیستند. به مناسبت سال نو مددجویان با تهیه سبد کالا، گل و توزیع اقلام تکریم خواهند شد.  

او در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم اکران‌های نورزی فیلم سینمایی توسط معاونت فرهنگی انجام می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: بله امسال در منطقه ۱۲ نیز اکران های نوروزی رایگان انجام خواهد شد اما برای اجرای آن در مناطق دیگر برنامه‌ای نداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این معاونت درخصوص چهارشنبه‌سوری گفت: تمام تلاش ما این است تا میزان خطر را به حخداقل برسانیم. شهرداری تهران متولی برگزاری جشن‌های ۴ شنبه سوری نیست و ما تنها موظفیم ایمن سازی کنیم.  

به گفته جوادی یگانه به مناسبت عید نوروز از ۲ هزار کودک کار تکریم شده است طرح ویژه ای به مناسبت سال نو تحت عنوان سبزی پلو با ماهی شب عید برای این گروه اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 433450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha