همشهری آنلاین: پلیس ایتالیا با حمله به آپارتمانی کوچک در شمال‌غربی ناپل سرکرده مافیای این شهر جنوبی را بازداشت کرد و به ۱۴ سال فرار او پایان داد.

ماركو دي لورو رئيس مافياي ناپل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس‌پرس، مارکو دی‌لورو همراه دو گربه‌اش در حال خوردن پاستا بود که حدود ۱۵۰ نیروی ویژه به آپارتمان او حمله کردند و این چهره مافیایی بدون مقاومت خود را تسلیم پلیس کرد. در آپارتمانی که دی‌لورو ۳۸ ساله با همسرش در آن زندگی می‌کند، خبری از سلاح گرم نبود و پلیس فقط توانست مقداری پول نقد کشف و ضبط کند.

اهمیت دستگیری یکی از بزرگ‌ترین فراریان تاریخ ایتالیا به اندازه‌ای بود که رئیس پلیس ناپل برای اعلام خبر آن یک نشست رسانه‌ای برگزار کرد. این سرکرده مافیا پیش‌تر به ارتکاب جنایت متهم شده بود و پلیس اعلام کرد برخی اقدام‌های غیرمعمول به لو رفتن او محل پنهان شدنش انجامیده است. مارکو چهارمین پسر پائولو دی‌لورو، رئیس پیشین طایفه مافیایی کاموراست و از سال ۲۰۰۶ در فهرست تحت‌تحقیب‌ترین جنایتکاران ایتالیا در دنیا قرار داشت.

رسانه‌های ایتالیایی معتقدند دی‌لورو پس از متئو مسینا دنارو (رئیس مافیای سیسیل) دومین جنایتکار خطرناک ایتالیاست و خبر دستگیری‌اش چنان خوشحال‌کننده و مهم بود که حتی جوزپه کونته، نخست‌وزیر و متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا هم در توییت‌های جداگانه از پلیس این کشور برای دستگیر کردن «فراری خطرناک» تقدیر کردند. سالوینی از بازداشت دی‌لورو به عنوان «یک عملیات بسیار مهم» نام برد.

دی‌لورو پس از جان در بردن از عملیات پلیسی موسوم به «شب دستبندها» در سال ۲۰۰۴، فراری بود و گزارش‌ها در سال ۲۰۱۰ از دست داشتن او در دست‌کم چهار فقره قتل و آدمکشی حکایت داشت. بزرگ خاندان دی‌لورو از ۲۰۰۵ در بازداشت پلیس است و در این ۱۵ سال مارکو این گروه مافیایی را رهبری کرده است. در جریان جنگ خونین قدرت برای جدایی قبیله آماتو-پگان از دی‌لورو دست‌کم ۱۳۰ نفر کشته شدند.

مارکو دی‌لورو که در خانواده با لقب F۴ یا پسر چهارم شناخته می‌شود، ۹ برادر و یک خواهر داشته است. بر اساس آمار و ارقام رسانه‌های ایتالیایی، هر ۹ برادر او کشته شده یا به زندان افتاده‌اند.

کد خبر 433447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha