همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری یک سارق سابقه‌دار لوازم داخلی خودرو در جنوب تهران، گفت: این متهم تاکنون به یک هزار فقره سرقت اعتراف کرده است.

سارق ۱۰۰۰ فقره‌ای دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی به تشریح این خبر پرداخت و اظهار کرد: در یازدهمین روز از بهمن‌ماه امسال حسب شکایت شهروندان، مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد نو پرونده‌ای را در خصوص سرقت لوازم داخلی خودرو تشکیل و پس از تحقیقات اولیه پرونده برای تحقیقات بیشتر و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان اداره ۲۰ پلیس آگاهی پایتخت، با انجام تحقیقات در این خصوص موفق شدند سارق مذکور را شناسایی و این متهم سابقه‌دار را شناسایی و تحت تعقیب قراردادند.

وی افزود: در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که این متهم به نام (حمید) از سال ۹۵ با جعل پلاک‌های خودروی سواری خود و یا تعویض پلاک اصلی خودروی خود با پلاک‌های مسروقه، اقدام به سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده‌های جنوب تهران می‌کرده و در این رابطه چند بار نیز دستگیر و به زندان افتاده است اما هر بار پس از رهایی با تغییر شیوه و شگرد مجدداً اقدام به سرقت می‌کرده است.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به این مطلب که کارآگاهان در بررسی‌های تکمیلی موفق به شناسایی مخفیگاه سارق شدند، گفت: با هماهنگی از سوی مرجع قضائی، تیمی از کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی، به مخفیگاه متهم واقع در همان محله خانی‌آباد نو اعزام و این متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهم برای تحقیقات به اداره ۲۰ منتقل شد و در تحقیقات انجام‌شده به کارآگاهان گفت که با سرقت ۲ پلاک از ۲ خودرو و نصب این پلاک‌ها به‌صورت نوبتی روی خودرو خود، به سرقت در محله‌های جنوبی تهران می‌رفته و هر بار به شیوه کج کردن کلاف در خودرو و یا با استفاده از پیچ‌گوشتی اقدام به تخریب درهای خودرو کرده و لوازم و اموال خودرو را به سرقت می‌برده و پس از سرقت اموال مسروقه را به مال‌خران اموال مسروقه در محدوده خلازیر می‌فروخته است و این مال‌خران اموال مسروقه را با دو دستگاه خودروی نیسان به شهرستان‌های شمالی تهران منتقل و می‌فروخته‌اند.

سرهنگ میرزکی، با اشاره به این‌که متهم سه بار سابقه انتقال به زندان به جرم سرقت و ضرب‌وجرح و درگیری دارد و آخرین بار در سال ۹۵ از زندان آزادشده و مجدداً به سراغ تبهکاری‌های خود رفته است، تصریح کرد: این متهم سابقه‌دار در تحقیقات انجام‌شده به یک هزار فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده است و تاکنون مال‌خران اموال مسروقه به همراه خودروهای نیسان که اموال مسروقه را به شهرستان‌های شمالی تهران منتقل می‌کردند، دستگیرشده‌اند.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت، در پایان با اشاره به این مطلب که تحقیقات پیرامون شناسایی همدستان احتمالی این سارق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این متهم تاکنون به ۱۰۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده ولی با توجه به سوابق وی احتمال دارد که میزان سرقت‌ها بیش از این باشد و بنا بر دستور دادیار شعبه دوم دادیاری ناحیه ۳۴ تهران، پرونده این متهم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد تا نتیجه تحقیقات تکمیل شود.

کد خبر 433400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha