همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از آخرین تصمیم‌گیری درباره سایت ثبت گوشی مسافری خبر داد و گفت: مقرر شد تا اطلاع‌ ثانوی بار دیگر وضعیت سامانه سایت ثبت گوشی مسافری به حالت ۳ روز قبل بازگردد.

موبايل

به گزارش فارس، مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آخرین تصمیم‌گیری درباره سایت ثبت گوشی تلفن همراه مسافری خبر داد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون جلسه فعالان بازار با مسئولان مربوطه به پایان رسید و در این جلسه مقرر شد تا اطلاع‌ ثانونی وضعیت سامانه سایت ثبت گوشی مسافری به حالت ۳ روز قبل بازگردد و مشکل حل شود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در توضیح حالت ۳ روز قبل، گفت: یعنی همه چه مسافر و چه غیر مسافر بتوانند یک عدد گوشی در یک سال را احراز کنند.

محبی در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم متناسب با خواست فعالان بازار مبنی بر بازار شب عید گرفته شده و مهلت محدودی برای آن در نظر گرفته شده است،  گفت: شاید با توجه به شرایط تنها تا پایان سال باشد، اما در این باره چیزی اعلام نشد و گفتند تا اطلاع ثانونی باز است.  

سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های قاچاق از آخر هفته گذشته بسته شد. با اتصال سامانه ناجا و گمرک به یکدیگر دیگر افرادی که ورود و خروج نداشتند، نمی‌توانستند گوشی ثبت کنند و سامانه تنها مسافران واقعی یعنی کسانی که ورود و خروج به کشور داشته‌اند باز بود.

پس از این تغییرات، برخی فعالان بازار خواستار باز شدن دوباره این امکان در بازار شب عید و اجرای مقررات از سال جدید شدند.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه نیز در پاسخ به این سوال که شنیده شده نمایندگان صنف جلسه‌ای با اتاق ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی این موضوع خواهند داشت، آیا صنف به این موضوع صحبتی دارند و خواست صنف چیست؟ گفته است: اهالی بازار قاچاق فروش نیستند و از قانون تبعیت می‌کنند؛ تنها صحبت روی برخی کالاهایی است که در برخی نقاط کشور در مغازه‌ها مانده‌اند که بعد از جلسات اگر نتیجه‌ای حاصل شد، اعلام می‌کنم.

کد خبر 433384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha