همشهری آنلاین: جنبش حزب الله لبنان در واکنش به تصمیم اخیر انگلیس مبنی بر قرار گرفتن شاخه نظامی این جنبش در فهرست تروریسم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: اتهامات پوشالی لندن، آزادگان جهان را فریب نمی‌دهد.

پرچم حزب الله لبنان

به گزارش ایرنا، جنبش حزب الله در بیانیه ای که یک نسخه از آن به دست ایرنا رسید، ضمن رد قاطعانه تصمیم اخیر انگلیس درخصوص قرار دادن شاخه سیاسی این جنبش در فهرست موسوم به فهرست سازمان های تروریستی افزود: اتهامات دروغین لندن نمی تواند آزادگان جهان را فریب دهند و در خود بریتانیا هم آزادگانی هستند که نیک می دانند چه کسانی (ایالات متحده و ابزار های بین المللی و منطقه ای آن) تروریسم را در منطقه ما به وجود آورده اند و از آن حمایت و تامین مالی می کنند و همچنان تلاش دارند بر جنایت های خود در سوریه، عراق و یمن سرپوش بگذارند.

در این بیانیه همچنین آمده است: حزب الله تصمیم انگلیس را در راستای فرمانبرداری حقیرانه از ایالات متحده می داند و این اقدام حاکی از آن است که دولت بریتانیا خدمتگزاری بیش در مسیر سیاست های واشنگتن در منطقه نیست.

این جنبش افزود: هیچ کشوری در دنیا حق حمایت و تامین مالی تروریسم و اتهام به حزب الله یا هر جنبش مقاومتی را به تروریسم ندارد و حزب الله یک جنبش مقاومتی است که در برابر اشغال گری رژیم صهیونیستی ایستاده است.

حزب الله در این بیانیه تاکید کرد: دولت بریتانیا با این قطعنامه عواطف و اراده ملت لبنان را نشانه رفته زیرا آنان حزب الله را یک قدرت بزرگ سیاسی و مردمی در کشور با نقش فعال در مجلس دولت آینده می دانند که در حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این کشور تاثیر گذار است.

در این بیانیه تصریح شده است: این حزب الله بود که مدت ها تا آزادی قسمت های زیادی از خاک لبنان در مقابل رژیم اشغالگر ایستاد و همچنان با تروریسم تکفیری، تهدیدها و طمع ورزی های رژیم صهیونیستی به خاک، آب و ثروت های طبیعی لبنان مقابله می کند و هیچ چیز آن را از ادامه دفاع از آزادی و استقلال لبنان باز نمی دارد.

'ساجد جاوید' وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه هفته گذشته جنبش حزب الله لبنان را تهدیدی علیه امنیت این کشور خواند و شاخه سیاسی این جنبش را نیز با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه های تروریستی اضافه کرد.

جاوید مدعی است که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم ‌شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.

شاخه نظامی حزب الله در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط وزارت کشور انگلیس ممنوع اعلام شده بود، اما مقام های انگلیس برای حفظ روابط خود با دولت لبنان، شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکرده بودند.

کد خبر 433270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha