همشهری آنلاین: یک مقام الحشدالشعبی عراق گفت که بازگشت داعشی‌های به عراق با لابی آمریکا صورت می گیرد.

داعش

به گزارش ایرنا، رییس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نجبا از گروههای الحشد الشعبی در عراق با اشاره به اخبار منتشره راجع به بازگشت داعش یا تشکیلاتی مشابه آن، اظهار داشت: ورود هزاران داعشی از مرز سوریه به عراق، پیش چشم نظامیان امریکایی، این سؤال را ایجاد می‌کند که چه کسی به آن‌ها اجازه عبور از مرز را می‌دهد؟

«علی الاسدی» درباره تلاش مجدد بیگانگان برای احیای تروریسم تکفیری در عراق هشدار داد.

وی فاش کرد که تروریست‌ها با حمل سلاح سبک و مقداری طلا، پیش چشم اشغالگران از مجاورت پایگاه نظامی 'عین الاسد' که تحت کنترل امریکایی‌هاست، بدون هیچ واهمه‌ای وارد خاک عراق شده‌اند.

مقام ارشد نجبا در ادامه از دولت عراق خواست که با ایفای نقش حاکمیتی خود، امنیت را در مرزهای کشور با سوریه تامین کند.

الاسدی در پایان تاکید کرد: برای مقابله با این تجاوزها باید به ارتش و نیروهای امنیتی اجازه بدهیم تا نقش حقیقی خود را در دفاع از امنیت کشور عملیاتی کنند.

هشدار این مقام الحشد الشعبی در حالی است که همزمان با جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن ۵۰ زن اقلیت دینی ایزدی عراقی در سوریه و تحرکات جدید این گروهک تروریستی در برخی نقاط عراق، بار دیگر نگرانی از بازگشت این گروهک تکفیری افزایش یافته است.

برخی ناظران مسائل سیاسی و امنیتی، همزمانی این تحولات با تحرکات نیروهای آمریکایی در برخی مناطق عراق را معنا دار دانسته و احتمال وجود طرحی در واشنگتن برای به هم زدن اوضاع عراق جهت توجیه ادامه حضور نظامی خود در این کشور را مطرح می کنند.

کد خبر 433253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha