همشهری آنلاین: مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با تقویت موج ناپایداری‌ها در گیلان دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

باران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با تقویت موج ناپایداری‌ها در گیلان، از امروز باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی با ارتفاع بالاتر از هزار و ۲۰۰ متر با شدت بیشتری می‌بارد.

وی با بیان اینکه، این شرایط جوی تا عصر فردا ادامه دارد، افزود: دمای هوا در این مدت ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: از پدیده‌های جوی در این مدت وزش باد به ویژه در مناطق کوهستانی و مه آلودگی هوا و کولاک برف در مناطق کوهستانی است.

محمد دادرس با بیان اینکه، با شدت گرفتن بارش باران احتمال آبگرفتگی معابرو جاده‌های گیلان وجود دارد، از شهروندان و مسافران خواست برای جلوگیری از بروز حوادث مخاطره آمیز از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: دریای خزر با ارتفاع موج ۵۰ سانتی متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید از عصر امروز تا عصر فردا بتدریج نامناسب خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی هشدار داد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

کد خبر 433187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha