مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۲۲ شهرداری تهران از افتتاح باغ راز هستی و کاشت ۱۲۰ هزار درخت در آستانه نوروز ۹۸ خبر داد.

باغ

احسان صفایی در گفت‌وگو با شهرنوشت، با بیان این‌که تلاش داریم تا باغ «راز هستی» در نیمه دوم اسفند افتتاح شود، درباره جزییات این باغ گفت: باغ «راز هستی» با مساحت ۱۸.۵ هکتار در دو فاز ساخته شده و سعی‌مان این است که فاز نخست پیش از آغاز سال ۹۸ بهره‌برداری شود.

او گفت: در این باغ، مجموعه‌ باغ گیاهان دارویی، مجموعه‌ای از انواع گل‌های رز بومی ایرانی و مجموعه‌ای شامل گندم‌زار و یونجه‌زار در قالب مزرعه از گونه‌های متنوع گیاهی بومی تهران به ویژه منطقه ۲۲ تهران و کوهپایه‌های البرز وجود دارد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۲۲ شهرداری تهران توضیح داد: در باغ «راز هستی» محدوده‌ای برای نگهداری گوزن‌ها و محدوده‌ای با عنوان «باغچه نوازش» برای نگهداری حیوانات اهلی و روستایی مانند بز و شتر پیش‌بینی و فضاسازی شده است.

صفایی با بیان این‌که حیوانات خریداری شده، اما هنوز به باغ منتقل نشده‌اند، گفت: در این باغ مجموعه‌ای نزدیک به ۱۰۰ طاوس و قرقاول و همین‌طور به صورت بومی گونه‌هایی از روباه و سنجاب‌هایی که در بوستان جنگلی چیتگر زیست می‌کنند، وجود دارد. فضایی هم برای ۵۰ کبوتر به عنوان لانه جانمایی شده است.

به گفته او، باغ «راز هستی» دو ورودی اصلی دارد که یکی از آن‌ها در ضلع جنوب غربی دریاچه خلیج فارس و دیگری در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است، اما به جز این دو، پنج ورودی فرعی وجود دارد که به دریاچه و بوستان جنگلی چیتگر باز می‌شود.

آبیاری بوستان چیتگر با پساب تصفیه‌خانه

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ شهرداری تهران درباره پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک شهید باقری هم توضیح داد: در این پروژه قرار است با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهرک شهید باقری، بوستان جنگلی چیتگر آبیاری شود. برای اجرای این پروژه حدود چهار کیلومتر از پساب این تصفیه‌خانه منتقل شده‌است.

صفایی با بیان این‌که نزدیک به سه سال است آب خام به روی بوستان بسته شده، گفت: از طریق مخزن پمپاژ آب پساب به میدان «شیر رستم» بوستان چیتگر با ظرفیت ۳۰ مترمکعب در سال منتقل می‌شود.

علاوه بر این موارد، قرار است ۱۲۰ هزار اصله درخت، ۲۰ اسفند با حضور مدیران شهری در منطقه ۲۲ به ویژه بوستان جنگلی چیتگر کاشته شود.

کد خبر 433111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha