همشهری آنلاین: نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار که برای نخستین بار در سه دهه اخیر بدون مجری برگزار شد، ۱۱ درصد بیش از دوره گذشته بیننده تلویزیونی داشت.

اوليويا كولمن بازيگر برنده اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، نودمین دوره مراسم اسکار که اواخر زمستان سال گذشته برگزار شد، با ۲۶.۵ میلیون نفر کم‌بیننده‌ترین دوره در چند دهه گذشته بود اما مراسم بامداد دوشنبه آکادمی اسکار در دالبی تیه‌تر هالیوود ۲۹.۶ میلیون نفر بیننده داشت؛ یعنی ۱۱.۱ درصد افزایش. با این حال، همین آمار تقریبا ۳۰ میلیونی دومین رقم ضعیف در زمینه پخش تلویزیونی در تاریخ جوایز اسکار است.

از سال ۲۰۱۴ آمار تعداد تماشاگران تلویزیونی مراسم اسکار روندی نزولی داشت و امسال برای نخستین بار با حدود ۱۱ درصد رشد همراه شد. هر چند اسکار در سال ۲۰۱۹ هم پربیننده‌ترین برنامه زنده تلویزیونی در آمریکا جز رقابت‌های ورزشی لقب گرفت. در این دوره علاوه بر افزایش آمار بینندگان تلویزیونی، میزان رضایت هم به شکل معنادار بالا رفت و گروه سنی ۱۸ تا ۴۹ سال به مراسم امسال امتیاز ۷.۷ دادند.

یکی از دلایل این رضایتمندی، کوتاه‌تر شدن زمان مراسم بود که در حدود سه ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید. سال‌های گذشته به دلیل حضور مجری روی صحنه، تقریبا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به زمان برنامه افزوده می‌شد. مراسم امسال آکادمی اسکار با اجرای گروه راک کویین آغاز شد و حضور فیلم‌های محبوب «حماسه کولی» و «کتابچه سبز» در روند رقابتی به تماشایی‌تر شدن آن کمک کرد.

مدیران آکادمی اسکار قصد داشتند برگزیدگان چهار بخش فنی را در فاصله پخش آگهی‌های تلویزیونی معرفی کنند که این تصمیم با مخالفت جدی بسیاری از چهره‌های هالیوودی مواجه و منتفی شد. ضمن اینکه برنامه آکادمی برای افزودن یک جایزه اسکار در بخش فیلم محبوب هم چندان طرفدار نداشت و خیلی زود به بایگانی رفت.

کد خبر 433099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha