همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افتتاح اولین خانه امن غیردولتی برای زنان در استان تهران خبر داد.

خانه امن غیردولتی زنان

به گزارش فارس، ‌حبیب‌الله فرید در مراسم افتتاح اولین خانه امن غیردولتی برای زنان گفت: زمانی که می‌خواهیم آسیب‌شناسی درستی داشته باشیم باید خانواده،  محله و شرایط اقتصادی را رصد کنیم تا الگوی کاملی به دست بیاوریم.

وی افزود: بخشی از سیاست‌ها در این زمینه به سیاست‌های کلان برمی‌گردد و در برخی مواقع بحران‌های اقتصادی بر نحوه تعامل در خانواده و آسیب‌ها اثرگذار است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ این مسائل مورد توجه ما بوده و به همین دلیل گزارش‌هایی به مسؤولان داده‌ایم تا حمایت بیشتری از اقشار آسیب دیده شود.

فرید بر مدیریت موردی آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: مداخلات پیشگیرانه قاعده هرمی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند باشد و اگر می‌خواهیم به سمت جامعه‌ای عاری از خشونت برویم باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی گفت: سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی و به طور کلی توجه به سلامت اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. چرا که در بحث خشونت موضوعات متنوعی وجود دارد و چنانچه یک زن در معرض آسیب یا خشونت قرار گیرد، نحوه مداخله متفاوت می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۴ خانه امن در کشور راه‌اندازی شده با توجه به نیاز امروز به خانه‌های بیشتری احتیاج داریم و باید برای خیرین تسهیل‌گر باشیم.

فرید از اعطای کمک ۱۵۰ میلیون تومانی بهزیستی به اولین خانه امن غیردولتی در تهران خبر داد.

کد خبر 433042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha