همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ابتدای آغاز به کار بنیاد شهید تاکنون ۲۸۰۰ نفر از دانشجویان فارغ التحصیل خانواده ایثارگران عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور شده‌اند.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز سه شنبه در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با بیان اینکه خانواده ایثارگران ادامه دهنده راه شهدا هستند و در این عرصه مهمترین نقش را به عهده دارند، افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۷۰ نفر دانشجوی خانواده ایثارگران در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند و به رغم اینکه از هیچگونه سهمیه ای نیز استفاده نکرده اند، جز دانشجویان ممتاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما در بنیاد شهید این است که از زمان تشکیل این بنیاد تاکنون در خدمت پنج میلیون نفر از خانواده ایثارگران از مقطع کودکستان تا دانشگاه بوده‌ایم.

شهیدی با بیان اینکه برای پایداری انقلاب زحمت های زیادی کشیده و خون های زیادی ریخته شده است که باید قدردان آن باشیم، تصریح کرد: ما مدیون خون شهدا و خانواده آنان هستیم و خدمت به آنان را مایه افتخار خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام شهیدی اظهار داشت: هم اکنون ۲۳۰ هزار شهید، ۵۶۲ جانباز، ۴۳ هزار آزاده و حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارای پرونده و تحت پوشش این بنیاد هستند.

سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با هدف ارزیابی سالیانه نتایج عملکرد دستگاه های عضو طرح شاهد، شناسایی و تجلیل از چهره های موفق تحصیلی، ایجاد تحرک و نشاط تحصیلی و با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سالن همایش‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

کد خبر 433030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha