سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی درباره سفر بشار اسد به ایران نوشت که دیدار رئیس جمهوری سوریه با مقامات ایرانی در تهران حامل پیام مهم منطقه ای و بین المللی به خصوص درباره مرحله آینده بوده و این پیام را داد که او متحدان خود را در وهله اول ترجیح خواهد داد.

ديدار بشار اسد با مقام معظم رهبري

به گزارش ایرنا، الاخبار روز سه شنبه می نویسد که سفر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به ایران و دیدار با مقامات ایرانی از جمله رهبری عالی انقلاب اسلامی پیام های متعددی داشت بویژه اینکه هویت مقاومت و قدرت آن تکیه بر ائتلاف راهبردی سوریه و ایران دارد.

پس از گذشت مدت کوتاهی از امضای تفاهمنامه های استراتژیک میان سوریه و ایران در راستای روابط اقتصادی آینده بین دو کشور، اسد وراد تهران شد و با رهبر انقلاب ایران، مشاوران رهبری و رئیس جمهوری ایران در حالی که در این دیدارها «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس حضور داشت، دیدار کرد.

این روزنامه افزود که دیدار اسد از ایران که برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۰ صورت می گیرد در زمان حساسی از لحاظ منطقه ای و بین المللی صورت گرفته و روابط تهران با دمشق عنصری مهم در همه این چالش ها محسوب می شود. این دیدار بر روابط استراتژیک پایدار و طبیعت غیررسمی و خارج از پروتکل و ماهیت ائتلاف بین آنها اشاره دارد.

الاخبار نوشت: یکی از مهم ترین مسایل در همکاری استراتژیک موضع مشترک طرفین در رد پروژه های جدید آمریکا در سوریه و این موضعی است که دو طرف آن را در بعد سیاسی و میدانی دنبال می کنند و در دیدار، رهبرانقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد که کلید پیروزی در سوریه و شکست آمریکا و مزدوران آن در منطقه، رئیس جمهوری و عزم ملت آن و مقاومت آنها است و هویت مقاومت و قدرت آن بر ائتلاف راهبردی سوریه و ایران تکیه دارد که بخاطر آن طرح های دشمنان ناکام می ماند.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد که تلاش های آمریکا در سوریه از اقدامات اسرائیل علیه این کشور در سال های گذشته جدا نبوده است به خصوص تجاوزهای مستقیمی که به سوریه انجام داده است و این قابل توجه است که دیدار اسد از تهران پیش از دو روز از دیدار به تعویق افتاده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «بنیامن نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و این دیداری است که دمشق از خلال آن بر این مساله که حضور ایران در سوریه در راس امور است، تاکید دارد و باردیگر تاکیدی از سوی سوریه و ایران است مبنی براینکه فشارهای اسرائیل نمی تواند ائتلاف های قانونی و عمیق آنها را بشکند.

الاخبار عنوان کرد که برخی کشورهای عربی به دنبال راهی برای از سرگیری روابط با دمشق در تلاش برای خارج کردن سوریه از دامن ایران هستند و روی اینکه دمشق اکنون نیاز به خروج از انزوا دارد، شرط بسته اند. اما این دیدار تاکید کرد که سوریه حاضر نیست برای بازگشت روابط سیاسی آن با منطقه عربی امتیاز دهی کند به خصوص در زمینه ائتلاف با کشورهای دوست همانند ایران. و فشارهای آمریکا بر دولت های عربی برای به تعویق انداختن از سرگیری روابط با سوریه به تقویت همکاری سوریه -ایران انجامید.

این روزنامه نوشت که در کنار چالش ها منطقه ای و بین المللی مشترک، ایران نقش اساسی در نظارت بر مسیر راه حل سیاسی در چارچوب مذاکرات آستانه و سوچی و سرنوشت ادلب و حومه های آن با همکاری با ترکیه و روسیه دارد. طرفین در دیدار دیروز بر اهمیت تداوم همکاری ها برای نابودی کامل تروریسم تاکید کردند و توافق کردند که هرگونه توافقی و هرگونه اقدامی در آینده باید در راستای حفظ تمامیت و یکپارچگی سوریه و استقلال آن باشد.

کد خبر 433015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha