همشهری آنلاین: دونالد ترامپ فیلمساز رنگین‌پوست برنده اسکار را به توهین نژاپردستانه به رئیس‌جمهوری متهم و ادعا کرد بیش از هر رئیس‌جمهوری دیگر در تاریخ ایالات متحده برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار کار کرده است.

اسپايك لي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اسپایک لی که بامداد دوشنبه نخستین اسکار خود را در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی با «بلککلنزمن» برد، در سخنرانی خود حسابی به ترامپ تاخت و از مردم آمریکا خواست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بین عشق و نفرت یکی را انتخاب کنند و سوی حقیقت بایستند.

لی ۶۱ ساله با اشاره به اینکه جد مادری‌اش در آمریکا برده بوده است، به ماجرای راهپیمایی اعتراضی سفیدپوستان در شارلوتسویل ویرجینیا در اوت ۲۰۱۷ اشاره کرد؛ جایی که یک شهروند افراطی با خودرو به صف مخالفان سیاهپوست زد و یک نفر از آنها را کشت. همان زمان ترامپ با اشاره به ماجرای شارلوتسویل تاکید کرده بود در دو سو آدم‌های بسیار خوب پیدا می‌شوند.

رئیس‌جمهوری آمریکا چند ساعت پس از پایان مراسم اسکار و عصر روز دوشنبه سراغ توییتر رفت تا پاسخ لی را بدهد. او نوشت: «چقدر خوب می‌شد اگر اسپایک لی می‌توانست از روی نوشته‌هایش بخواند یا بهتر می‌شد اگر وقتی داشت به رئیس‌جمهوری شما توهین نژادپرستانه می‌کرد، اصلا از یادداشت‌هایش استفاده نمی‌کرد.» ترامپ در عین حال ادعا کرد تقریبا بیش از هر رئیس‌جمهوری دیگر در تاریخ آمریکا به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار کمک کرده است.

لی که یکی از اسکارهای مهم نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را برده بود، درست در لحظه اهدای جایزه بهترین فیلم به «کتابچه سبز» از دالبی تیه‌تر خارج شد. این خروج در واقع نشانه اعتراض فیلمساز سیاهپوست به برگزیده شدن فیلمی بود که سیاهان در آن منفی تصویر شده‌اند.

کد خبر 432987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha