همشهری آنلاین: ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس جنبش حزب الله لبنان را تهدیدی علیه امنیت این کشور خواند و شاخه سیاسی این گروه را نیز با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.

ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس

به گزارش ایرنا، جاوید مدعی شد که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم‌شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم. '

شاخه نظامی حزب الله در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط وزارت کشور انگلیس ممنوع اعلام شده بود، اما مقام های انگلیس برای حفظ روابط خود با دولت لبنان، شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکرده بودند.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت که تمایزی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و با تحریم کردن حزب‌الله به هر شکل ممکن، دولت پیامی آشکار می‌دهد که فعالیت‌های این گروه در منطقه کاملا غیرقابل قبول و زیان‌بار برای امنیت ملی انگلیس است.

او در عین حال تصریح کرد که این اقدام مانع تعهد لندن به دولت لبنان که رابطه گسترده و عمیقی دارد نخواهد شد.

این اقدام لندن در حالی صورت گرفته است که حزب الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری ۳ وزیر دارد.

فشارها برای تحریم حزب الله پس از آن بالا گرفت که لابی صهیونیسم در اعتراض به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله در جریان راهپیمایی روز قدس در لندن، خواستار منع فعالیت این گروه شده بود.

تصمیم امروز دولت انگلیس به این معناست که به نوشته دیلی تلگراف طرفداران این گروه به ۱۰ سال حبس در انگلیس محکوم خواهند شد.

طرح ممنوعیت حزب الله اینک در قالب لایحه به رای پارلمان گذاشته خواهد شد و در صورت تایید به اجرا گذاشته می شود.

کد خبر 432908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha