همشهری آنلاین: بعد از اثبات بی‌گناهی کریگ کولی، شهروند آمریکایی که در سال ۱۹۸۰ به اتهام قتل دو نفر به حبس ابد محکوم شد اینک مقام‌های آمریکا تصمیم به پرداخت ۲۱ میلیون دلار غرامت به او گرفته‌اند.

کریگ کولی

به گزارش دویچه وله، کریگ کولی آمریکایی همواره بر بی‌گناهی خود اصرار داشت. با این حال دادگاه او را در سال ۱۹۸۰ به جرم این که دو سال پیش از آن دوست دختر سابق خود و پسر خردسالش را به قتل رسانده بود محکوم به حبس ابد کرد.

به گزارش اشپیگل‌آنلاین، سال‌ها بعد از این حکم آزمایش "دی‌ان‌ای" نشان داد که کولی نمی‌توانست مرتکب این قتل شده باشد. در نوامبر سال ۲۰۱۷ بالاخره او بعد از ۳۹ سال تحمل زندان آزاد شد. جری براون، فرماندار وقت کالیفرنیا بلافاصله او را عفو کرد و مقام‌ها نیز حدود دو میلیون دلار غرامت برایش در نظر گرفتند.

اکنون شهر "سیمی ولی" در ایالت کالیفرنیا تصمیم گرفته به کولی که اینک ۷۱ سال دارد باز هم غرامت پرداخت کند؛ غرامتی بالغ بر ۲۱ میلیون دلار یا حدود ۱۹ میلیون یورو.

بنا بر اطلاعیه مقام‌های این شهر، شهرداری "سیمی ولی" حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از این پول را پرداخت خواهد کرد و بقیه نیز از منابع دیگر، از جمله بیمه‌ها تأمین خواهد شد.

مقام‌های این شهر با این توافق تلاش دارند از کشیده شدن ماجرا به دادگاه جلوگیری کنند. اما به گفته اریک لویت از مقام‌های شهرداری "سیمی ولی"، هیچ پولی در جهان نمی‌تواند آن‌ چه را که او تجربه کرده جبران کند. لویت می‌گوید: «فیصله دادن به این مسئله هم برای کولی اقدامی درست است و هم برای شهرداری ما.»

یکی از وکلای کولی می‌گوید، این تصمیم برای موکلش تا حدود زیادی رضایت به بار می‌آورد. با وجود این هیچ مبلغی نمی‌تواند عمر از دست رفته‌اش را به او بازگرداند. والدین کولی که خانه خود را برای پرداخت صورت‌حساب‌های حقوقی پسرشان به گرو گذاشته بودند زمانی که او در زندان بود فوت کردند. آن‌ها همواره می‌گفتند، پسرشان بی‌گناه است.

هنوز روشن نیست واقعا قتل آن زن جوان و پسرش را چه کسی مرتکب شده است.

کد خبر 432897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha