همشهری آنلاین: نود و یکمین مراسم اهدای جوایز اسکار بامداد دوشنبه به وقت ایران در دالبی تیه‌تر هالیوود اند هایلند برگزار شد و آلفونسو کوارون با بردن سه جایزه با «رما» پیروز مطلق این دوره لقب گرفت.

آلفونسو كوارون برنده اسكار بهترين كارگردان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فیلمساز سرشناس مکزیکی پنجمین برنده‌ای بود که روی صحنه رفت و نخستین اسکار خود را در بخش بهترین فیلمبرداری برد. بعد نوبت به اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان رسید که «رما» به نمایندگی از مکزیک در این بخش حضور داشت. کوارون جایزه اسکار بهترین کارگردان را هم به دست آورد و البته مهم‌ترین جایزه مراسم یعنی اسکار بهترین فیلم را به «کتابچه سبز» باخت.

از دیگر برندگان مهم این دوره می‌توان رامی ملک، بازیگر آمریکایی مصری‌تبار بود که جایزه بهترین بازیگر مرد را برای «حماسه کولی» (فیلم زندگینامه فردی مرکوری خواننده گروه موسیقی کویین) از آن خود کرد. اولیویا کولمن برای بازی در «سوگلی» بهترین بازیگر زن شد و ماهرشالا علی با «کتابچه سبز» و رجینا کینگ برای «اگر بیل استریت زبان داشت» جوایز بخش بازیگران مکمل مرد و زن را به دست آوردند.

«پلنگ سیاه» با بردن سه جایزه در بخش‌های بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی تولید و بهترین موسیقی متن جزو فیلم‌های پیروز این دوره اسکار بود. «حماسه کولی» هم برنده جوایز بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین شد. جایزه بهترین انیمیشن بلند داستانی به «اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» رسید و «کتابچه سبز» (پیتر فارلی و دوستان) و «بلککلنزمن» (اسپایک لی) به ترتیب دو اسکار بخش‌های فیلمنامه غیراقتباسی و اقتباسی را بردند.

لیدی گاگا هم که در بخش بهترین بازیگر زن برای «ستاره متولد می‌شود» نامزد اسکار شده بود، جایزه بهترین ترانه را برای همین فیلم به دست آورد تا دست خالی دالبی تیه‌تر را ترک نکرده باشد.

کد خبر 432813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha