همشهری آنلاین: شهردار منطقه۱۲ تهران گفت: زمانی که بنیاد مستضعفان نقشه‌های ساخت پلاسکوی جدید را ارائه دهد، شهرداری با مدارکی که در دست دارد، آن‌ها را بررسی و صحت‌سنجی خواهد کرد.

پلاسكو

علی محمد سعادتی، درباره سرانجام ساخت ۵طبقه زیر همکف پلاسکوی جدید گفت: شورای عالی معماری شهرسازی و معماری بر حقوق مکتسبه بهره‌برداران پلاسکو تاکیده کرده و گفته اگر ساخت ۵طبقه زیر همکف حقوق کسبه را تامین می‌کند، اجازه ساخت وجود دارد.  

وی ادامه داد: ساخت ۵طبقه حداکثر اجازه شوراست و اعلام شده اگر حقوق بهره‌برداران با تعداد طبقه کم‌تر تامین می‌شود، باید تعداد طبقات کم‌تر باشد. اجازه به ساخت طبقه برای راضی کردن بهره‌برداران به معنی ساخت ۶ یا ۷طبقه نیست.  

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعادتی در پاسخ به این سوال که چه ابزار نظارتی بر روی نقشه‌های ارائه شده از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکو وجود دارد، اضافه کرد: شهرداری مدارکی مبنی بر مجموع متراژ سابق پلاسکو، تعداد کسبه و محیط مورد نیاز آن‌ها دارد و زمانی که نقشه‌های پلاسکوی جدید ارائه شود با تمام این مدارک سنجیده خواهد شد.  

شهردار منطقه ۱۲ پایتخت گفت: بنیاد مستضعفان هنوز نقشه‌ای به ما ارائه نداد و گود برداری هم آغاز نشده است. اینکه گفته می‌شود ظرف دوسال پلاسکو جدید ساخته می‌شود، شاید مبنی بر طرح ساختشان است.  

سعادتی در پایان اظهار کرد: استحکام‌بخشی فعلی جداره پیرامونی سازه پلاسکو که می‌تواند جزیی از فونداسیون ساختمان باشد، برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برای همسایگان پلاسکو و عابرین بوده و فعلا عملیات ساخت آغاز نشده است.

کد خبر 432789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha