یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر روسیه در دوحه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کشورش به زودی برای دیدار با امیر قطر به دوحه سفر می‌کند.

پوتین وارد صربستان شد

به گزارش فارس، «نور محمد خولوف» سفیر روسیه در دوحه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به زودی به قطر می‌رود تا با شیخ تمیم امیر این کشور دیدار کند.

خولوف در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» بدون اشاره به زمان دقیق این سفر تاکید کرد که «هماهنگی مسکو و دوحه برای مقدمه‌سازی این سفر در سطح بالایی قرار دارد.»

وی افزود: دو طرف در دیدار با یکدیگر درباره روابط دوجانبه و تحولات بحران سوریه و تجهیز قطر به سامانه دفاعی موشکی «اس-۴۰۰» رایزنی خواهند کرد.

سفیر روسیه تاکید کرد که در این دیدار همچنین، مواضع مسکو درباره بحران شورای همکاری خلیج فارس و هماهنگی در بازار جهانی گاز و همکاری دو کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در جولای گذشته به مسکو سفر و با پوتین درباره اوضاع خاورمیانه و راه‌های حل بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کرده بود.

بحران شورای همکاری خلیج فارس از پنجم جولای سال ۲۰۱۷ پس از قطع روابط دیپماتیک چهار کشور مصر، بحرین، امارات و عربستان سعودی با دوحه آغاز شده است. چهار کشور مذکور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند، اما دوحه آن را رد کرده است.

کد خبر 432725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha