همشهری آنلاین: کارگران اهل استونی یک سگ گرفتار در رودخانه یخ‌زده را نجات دادند، غافل از آنکه در حقیقت یک گرگ وحشی را با خودشان به داخل ماشین‌ برده‌اند.

گرگ

این افراد که در سد سیندی بر روی رودخانه پارنو کار می‌کردند، متوجه شدند که یک حیوان در آب‌های یخ زده این منطقه گرفتار شده است.

آنها پس از باز کردن راهی در یخ‌ها و رسیدن به حیوان گرفتار او را به نزدیک‌ترین کلینیک دامپزشکی رساندند.

پس از رسیدن به این مرکز درمانی بود که متوجه شدند، یک گرگ را با خودشان به آنجا برده‌اند.

به گفته سندیکای حمایت از حیوانات استونی، این گرگ هنگامی که به دامپزشکی رسیده بود، فشار خون پایینی داشته و شاید این دلیل رام و اهلی بودن او هنگامی که کارگران او را با خود حمل می‌کردند و یا در ماشین گرم می‌کردند، بوده است.

به گزارش بی بی سی، یکی از کارگران می‌گوید: "این حیوان خیلی آرام بود و روی پاهایم خوابید و هنگامی که می‌خواستم پاهایم را دراز کنم، سرش را تنها برای لحظاتی بلند کرد".

دامپزشکان در ابتدا نسبت به اصالت این سگ بزرگ مشکوک بودند، در نهایت یک شکارچی محلی که با گرگ‌های منطقه آشنا بود، به آنان گفت که این "یک گرگ نر و حدودا یک ساله است".

دامپزشکان پس از اطلاع از هویت این حیوان، اقدامات درمانی را بر رویش انجام داده و او را در قفس گذاشتند زیرا فکر می‌کردند ممکن است پس از بهبود وضعیت جسمی دیگر مانند گذشته رام و اهلی نباشد.

سندیکای حمایت از حیوانات استونی اعلام کرد که هزینه‌های درمانی این گرگ را پرداخت کرده‌ و از اینکه "همه چیز به خوبی تمام شد" ابراز خوشحالی کردند.

این گرگ از مرگ نجات پیدا کرده، پس از یک روز سلامت خود را بدست آورد و با یک قلاده مجهز به جی‌پی‌اس در طبیعت آزاد شد.

سندیکای حمایت از حیوانات در استونی می‌گوید: "ما از نتیجه این ماجرا بسیار خوشحال هستیم و از همه خصوصا آنهایی که این حیوان را نجات دادند و دامپزشکان کلینیک که بدون ترس از خوی وحشی اقدام به درمانش کردند، تشکر می‌کنیم".

استونی محل زندگی صدها گرگ است اما فقط بر روی تعداد محدودی از آنها در سالهای اخیر قلاده ردیاب بسته شده است.

گرگ به صورت طبیعی و معمول سعی می‌کند تا از انسان دوری بگزیند.

کد خبر 432657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha