همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور، با پرواز بر فراز ارتفاعات دنا، محل سقوط هواپیمای‌ای تی آر پرواز تهران- یاسوج را گلباران می‌کند.

حادثه یاسوج

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوباره داغ تلخ‌ترین حادثه تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و سقوط مرگبار هواپیمای‌ای تی آر بر فراز ارتفاعات دنا این روزها و پس از گذشت یکمین سالگرد این سانحه دلخراش تازه شده و همایش‌ها و مراسمات یادبودی طی روزهای گذشته برای جانباختگان این سانحه برگزار شده است.

علی اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز امروز  با دعوت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در راس هیاتی به این استان آمده تا ضمن گرامیداشت و یادبود ۶۶ جانباخته سانحه هوایی برای رفع برخی کمبودها و نیازهای امدادی در استان نیز چاره اندیشی کنند.

دیدار با برخی خانواده‌های جان باخته سانحه هوایی یاسوج، حضور در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری، بازدید از برخی طرح‌های امدادی و فضاهای فیزیکی ساختمان هلال احمر استان از جمله برنامه‌های نوبت صبح رئیس جمعیت هلال احمر کشور به این استان است.

پیوندی همچنین عصر امروز به شهرستان دنا سفر خواهد کرد و ضمن رونمایی از تندیس یادبود جانباختگان سانحه هوایی در یکی از میادین شهر سی سخت با پرواز به فراز ارتفاعات دنا محل سقوط هواپیمای‌ای تی آر پرواز تهران- یاسوج را گلباران خواهد کرد.

ظرف روزهای گذشته تاکنون با حضور خانواده‌های جانباختگان، قشرهای مختلف مردم و اصحاب رسانه آیین باشکوه گرامیداشت ۶۶ مسافر و جانباخته این سانحه هوایی در فرودگاه شهر یاسوج برگزار شد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر و خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای. تی. آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی دنا سقوط کرد.

این هواپیما هر روز ۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر را جابه جا می‌کرد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرده بود، در ۹ مایلی خود تا این شهر و بر اثر برخورد با ارتفاع دنا سقوط کرد.

این هواپیما ۶۶ سرنشین داشت که تمامی آن‌ها در جریان این سانحه جان خود را از دست دادند.

هواپیمای سقوط‌کرده شرکت آسمان از خانواده ای‌تی‌آر ۷۲ بود که پرواز آن برای مدتی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری متوقف، ولی پس از آن دوباره از سر گرفته شد.

کد خبر 432630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha